Geçmişte popüler olarak Nesmysl olarak adlandırılan akademik heykeltıraş Karel Kronych'in heykeli, 1973 yılında ünlü mimar Rena ertov tarafından tasarlanan mimari açıdan orijinal Labe mağazasının bir parçası olarak yaratıldı. Bir heykel gibi, bir mağazanın sıra dışı cephesi dalgalı Elbe ile temsil ediliyor.
Heykelin sahibi belediyedir, 2022'den itibaren kaderi belediyenindir. Yeraltı mekanlarının tavanının planlı yeniden inşası nedeniyle OD Labe (özel ellerdedir, editörün notu) tavan yapısının kenarında ilk önce katmanları olan deliğin hareket ettirilmesi gerekecektir. Bina yerinde kalabilirdi ancak konumu nedeniyle inşaat sırasında büyük özen gösterilecekti. Bu nedenle inşaat koşullarına izin veriliyor (yeniden yapılandırma için editörün notu) Belediye meclis üyesi Romana Macov, heykelin tamir edilemeyecek şekilde hasar görmemesi için çalışma başlamadan önce kaldırılacağını söylediler.
Heykelin inşası ve ardından binanın restorasyonu müze tarafından desteklendi. Ancak restorasyon kenti büyük bir dönüşüme uğrayacak gibi görünüyor. 2020 yılında Ulaştırma ve Emlak Bakanlığı, OD Labe'deki heykellerin ve yolların onarımı için proje dokümantasyonunu görevlendirdi. Binanın betonarme yapısının rehabilitasyon ve yeniden profillemenin mümkün olmadığı kadar bozulmuş olduğu göz önüne alındığında, heykelin çeşmenin yerine işlevsel bir alternatif olması gerektiğini belirten Macov, restorasyon maliyetinin KDV hariç 600.000 krondan daha az olarak tahmin edildiğini de sözlerine ekledi.
Mac'in uykusuna göre asıl şehre geri dönmek pek mümkün değil. Şehir, müzenin editörü Vclav Houfek'in görüşüne dayanıyor. Açıklamaya göre, orijinal heykelin muhafaza edileceği bir depoya gönderilmesi ve ancak yeniden kullanılabileceği durumda restorasyonunun sağlanması gerekiyor. Macov, editörün mimari ve estetik bakış açısı nedeniyle orijinal şehre geri dönmesini önermediğini açıklıyor.
Uzmanlar: Düşmeye değil uykuya ihtiyaç var
Bunun nedeni, topun geçmişte Bay'a ait kamusal alanın ortasında bulunmuş olmasıdır. Orijinal konum aslında Mal Hradebn yolunun inşası ve buna bağlı tramvay hattının inşası sırasında imha edilmişti. Aslında plastik bu sayede yoğun trafik yollarının kenarına ulaştı. Heykelin orijinal yüzeyi, OD Labe binasının zeminindeki orijinal seramik karolarla görsel olarak bağlantı kuracak şekilde işlendi ancak bunlar, binanın son yeniden inşası sırasında kaldırıldı. Aynı zamanda tramvay hattı sütununun yakınlığı, heykelin kamusal alan açısından orijinal görsel değerini tamamen baltalıyor, Macov müze editörü Houfek'in sözlerini aktarıyor.
Bu yüzden orijinal heykelin bu şehre iade edilmesini bile önermem ama uygun başka bir yer ararım, diye devam eden Houfka Macov, yeni yerin henüz belli olmadığını sözlerine ekledi.
plastiğin kenarlarındaki pullar ilk başta görünmüyor. Zaten 2010 yılında konuşulmuştu ve o zaman bile yüz kadın profesyonelin ölümü kamuoyunda olumsuz tepkiye neden olmuştu. Bugün bile uzmanlar eserlerin orijinal şehirdeki korunmasını savunuyorlar. Bu nedenle heykelin kültürel anıt olduğunu iddia etmek için Kültür Bakanlığı'na geldi.
Girişim, UJEP Felsefe Fakültesi'ndeki tarihçiler ve anıtlar, Ulusal Anıt'ın yerel ofisi (NP) ve Şehir Mimarı Ofisi (KAM) st nad Labem arasındaki iletişimden alındı. Yerin plastiği çıkarma eğilimi genel olarak biliniyordu ve depozitoya taşındıktan sonra yerinde %100 hareket etmeyecek olması da bununla bağlantılıydı. NP Vra Broov'un sözcüsü, iki farklı kurumdan uzmanların heykelin şehir inşasına ve ağa özgü bir unsur olduğu konusunda hemfikir olduğunu ve kaldırılmaları halinde buna yanıt vereceklerini açıkladı.
Pesun'a karşı anıtlar, onun OD Elbe ile görsel olarak iletişim kuran eşsiz bir yerde mecazi olarak eşsiz bir top olduğunu savunuyor.
Burası dışında hiçbir yerde bir anlam ifade edemezdi. Heykelin yumuşak yuvarlak şekilleri hâlâ mağazanın pürüzlü cephesiyle tezat oluşturuyor. Heykel, Brüksel'deki ünlü EXPO 58 pavyonunun dekorasyonunun ortak yazarı Karel Kronych'in heykelinin eseridir; bu, profesyonel halk için büyük bir olaydır ve bu gerçek, anıtın korunmasına değer olabilir. Sonuncu ama bir o kadar da önemlisi, heykelin izleyici için tarif edilemez bir anlamı var; çok büyük bir içsel anlam. Meslekten olmayanların ifadesiyle, eğer ortadan kaybolsaydı, bazı insanlar için dünya biraz daha karanlık olurdu. Broov, “Hercai menekşelerin ikonları için yetiştirilmesi üzücü, ki heykel de şüphesiz öyledir” dedi.
Broov'a göre, eğer Kültür Bakanlığı heykeli kültürel anıt ilan etme sürecini başlatacaksa, ona bir anıtmış gibi davranılmalıdır. Zen'in sonucu ne olursa olsun. Korumak istediğimiz başlığın süreç içerisinde kaybolmaması için bu bir koruyucu mekanizmadır. Bu durumda temizlik, onarım ve söküm, kendi metodolojisine göre hareket edecek olan anıtların denetimine tabi olacaktır. Pratik olarak görevden alınma veya transfer büyük ihtimalle engellenecektir Bay Broov.
Kültür Bakanlığı heykelin kültürel anıt ilan edilmesi yönünde girişimde bulundu ancak henüz herhangi bir adım atmadı. Kültür Bakanlığı basın departmanından Petra Hruov, kadınların uzunluğunun önceden tahmin edilemeyeceğini yazdı.
40 ton uzunluğunda
Kentin kültürel anıt olarak tanınma çabası konusunda henüz bir bilgi yok. Şehir müzesi, yerdeki heykellerin depozito için toplandığını duyurdu. Macov, müzenin sökülmesi ve taşınması sırasında hassas bir işlem ve profesyonel denetim üstlendiğimiz yazıyor.
Pesun Ocak ayının ikinci yarısında meydana gelmelidir. Bu, trafik müfettişinin olduğu geçişin güzergahıdır. Basit bir operasyon olmayacak çünkü yaklaşık 45 ton plastik var.
Müzenin editörü Vclav Houfek, bu nedenle, etkilenen bölgedeki elektriğin geçici olarak kapatılıp kapatılmayacağı ve troleybüslerin otobüs taşımacılığıyla değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda ulaştırma şirketine danışacağımızı öne sürüyor.
Müzenin deposunda kamusal alandaki diğer eserlerin de deposu bulunmaktadır. Örneğin Olbram Zoubek'in belediye binasının cephesinden, 25 yıldır burada bestelenen anıtsal bir heykel. Er ya da geç nasıl çalıştığını öğreneceğimizi varsaysak bile, geçen yüzyılın 60'lı yıllarına ait resmi olmayan Çek müziğinin en önemli anıtsal parçalarından biridir. Houfek, belediye binasına değilse de uygun başka bir yere gittiğini kaydetti.
OD Elbe'nin etrafındaki alan değiştirilecek yerlerle dolu. Teklifler Şehir Mimarlığı Ofisi tarafından ele alınır. Sağ tarafta engelsiz bir cadde fikri, mağazanın önündeki uzun kaldırımı ve binanın geometrisini etkileyecektir. Macov, atın formunun şu anda onaylanmadığını açıklıyor.
Heykelin sahibi belediyedir, 2022'den itibaren kaderi belediyenindir. Yeraltı mekanlarının tavanının planlı yeniden inşası nedeniyle OD Labe (özel ellerdedir, editörün notu) tavan yapısının kenarında ilk önce katmanları olan deliğin hareket ettirilmesi gerekecektir. Bina yerinde kalabilirdi ancak konumu nedeniyle inşaat sırasında büyük özen gösterilecekti. Bu nedenle inşaat koşullarına izin veriliyor (yeniden yapılandırma için editörün notu) Belediye meclis üyesi Romana Macov, heykelin tamir edilemeyecek şekilde hasar görmemesi için çalışma başlamadan önce kaldırılacağını söylediler.
Heykelin inşası ve ardından binanın restorasyonu müze tarafından desteklendi. Ancak restorasyon kenti büyük bir dönüşüme uğrayacak gibi görünüyor. 2020 yılında Ulaştırma ve Emlak Bakanlığı, OD Labe'deki heykellerin ve yolların onarımı için proje dokümantasyonunu görevlendirdi. Binanın betonarme yapısının rehabilitasyon ve yeniden profillemenin mümkün olmadığı kadar bozulmuş olduğu göz önüne alındığında, heykelin çeşmenin yerine işlevsel bir alternatif olması gerektiğini belirten Macov, restorasyon maliyetinin KDV hariç 600.000 krondan daha az olarak tahmin edildiğini de sözlerine ekledi.
Mac'in uykusuna göre asıl şehre geri dönmek pek mümkün değil. Şehir, müzenin editörü Vclav Houfek'in görüşüne dayanıyor. Açıklamaya göre, orijinal heykelin muhafaza edileceği bir depoya gönderilmesi ve ancak yeniden kullanılabileceği durumda restorasyonunun sağlanması gerekiyor. Macov, editörün mimari ve estetik bakış açısı nedeniyle orijinal şehre geri dönmesini önermediğini açıklıyor.
Uzmanlar: Düşmeye değil uykuya ihtiyaç var
Bunun nedeni, topun geçmişte Bay'a ait kamusal alanın ortasında bulunmuş olmasıdır. Orijinal konum aslında Mal Hradebn yolunun inşası ve buna bağlı tramvay hattının inşası sırasında imha edilmişti. Aslında plastik bu sayede yoğun trafik yollarının kenarına ulaştı. Heykelin orijinal yüzeyi, OD Labe binasının zeminindeki orijinal seramik karolarla görsel olarak bağlantı kuracak şekilde işlendi ancak bunlar, binanın son yeniden inşası sırasında kaldırıldı. Aynı zamanda tramvay hattı sütununun yakınlığı, heykelin kamusal alan açısından orijinal görsel değerini tamamen baltalıyor, Macov müze editörü Houfek'in sözlerini aktarıyor.
Bu yüzden orijinal heykelin bu şehre iade edilmesini bile önermem ama uygun başka bir yer ararım, diye devam eden Houfka Macov, yeni yerin henüz belli olmadığını sözlerine ekledi.
plastiğin kenarlarındaki pullar ilk başta görünmüyor. Zaten 2010 yılında konuşulmuştu ve o zaman bile yüz kadın profesyonelin ölümü kamuoyunda olumsuz tepkiye neden olmuştu. Bugün bile uzmanlar eserlerin orijinal şehirdeki korunmasını savunuyorlar. Bu nedenle heykelin kültürel anıt olduğunu iddia etmek için Kültür Bakanlığı'na geldi.
Girişim, UJEP Felsefe Fakültesi'ndeki tarihçiler ve anıtlar, Ulusal Anıt'ın yerel ofisi (NP) ve Şehir Mimarı Ofisi (KAM) st nad Labem arasındaki iletişimden alındı. Yerin plastiği çıkarma eğilimi genel olarak biliniyordu ve depozitoya taşındıktan sonra yerinde %100 hareket etmeyecek olması da bununla bağlantılıydı. NP Vra Broov'un sözcüsü, iki farklı kurumdan uzmanların heykelin şehir inşasına ve ağa özgü bir unsur olduğu konusunda hemfikir olduğunu ve kaldırılmaları halinde buna yanıt vereceklerini açıkladı.
Pesun'a karşı anıtlar, onun OD Elbe ile görsel olarak iletişim kuran eşsiz bir yerde mecazi olarak eşsiz bir top olduğunu savunuyor.
Burası dışında hiçbir yerde bir anlam ifade edemezdi. Heykelin yumuşak yuvarlak şekilleri hâlâ mağazanın pürüzlü cephesiyle tezat oluşturuyor. Heykel, Brüksel'deki ünlü EXPO 58 pavyonunun dekorasyonunun ortak yazarı Karel Kronych'in heykelinin eseridir; bu, profesyonel halk için büyük bir olaydır ve bu gerçek, anıtın korunmasına değer olabilir. Sonuncu ama bir o kadar da önemlisi, heykelin izleyici için tarif edilemez bir anlamı var; çok büyük bir içsel anlam. Meslekten olmayanların ifadesiyle, eğer ortadan kaybolsaydı, bazı insanlar için dünya biraz daha karanlık olurdu. Broov, “Hercai menekşelerin ikonları için yetiştirilmesi üzücü, ki heykel de şüphesiz öyledir” dedi.
Broov'a göre, eğer Kültür Bakanlığı heykeli kültürel anıt ilan etme sürecini başlatacaksa, ona bir anıtmış gibi davranılmalıdır. Zen'in sonucu ne olursa olsun. Korumak istediğimiz başlığın süreç içerisinde kaybolmaması için bu bir koruyucu mekanizmadır. Bu durumda temizlik, onarım ve söküm, kendi metodolojisine göre hareket edecek olan anıtların denetimine tabi olacaktır. Pratik olarak görevden alınma veya transfer büyük ihtimalle engellenecektir Bay Broov.
Kültür Bakanlığı heykelin kültürel anıt ilan edilmesi yönünde girişimde bulundu ancak henüz herhangi bir adım atmadı. Kültür Bakanlığı basın departmanından Petra Hruov, kadınların uzunluğunun önceden tahmin edilemeyeceğini yazdı.
40 ton uzunluğunda
Kentin kültürel anıt olarak tanınma çabası konusunda henüz bir bilgi yok. Şehir müzesi, yerdeki heykellerin depozito için toplandığını duyurdu. Macov, müzenin sökülmesi ve taşınması sırasında hassas bir işlem ve profesyonel denetim üstlendiğimiz yazıyor.
Pesun Ocak ayının ikinci yarısında meydana gelmelidir. Bu, trafik müfettişinin olduğu geçişin güzergahıdır. Basit bir operasyon olmayacak çünkü yaklaşık 45 ton plastik var.
Müzenin editörü Vclav Houfek, bu nedenle, etkilenen bölgedeki elektriğin geçici olarak kapatılıp kapatılmayacağı ve troleybüslerin otobüs taşımacılığıyla değiştirilip değiştirilmeyeceği konusunda ulaştırma şirketine danışacağımızı öne sürüyor.
Müzenin deposunda kamusal alandaki diğer eserlerin de deposu bulunmaktadır. Örneğin Olbram Zoubek'in belediye binasının cephesinden, 25 yıldır burada bestelenen anıtsal bir heykel. Er ya da geç nasıl çalıştığını öğreneceğimizi varsaysak bile, geçen yüzyılın 60'lı yıllarına ait resmi olmayan Çek müziğinin en önemli anıtsal parçalarından biridir. Houfek, belediye binasına değilse de uygun başka bir yere gittiğini kaydetti.
OD Elbe'nin etrafındaki alan değiştirilecek yerlerle dolu. Teklifler Şehir Mimarlığı Ofisi tarafından ele alınır. Sağ tarafta engelsiz bir cadde fikri, mağazanın önündeki uzun kaldırımı ve binanın geometrisini etkileyecektir. Macov, atın formunun şu anda onaylanmadığını açıklıyor.