Ústí belediye başkanını önemli bir köprüyü onarmadan önce ağırlıklı olarak toplu taşıma araçlarını kullanın

Bakec

Member
Yerli halkın “Benešák” dediği köprünün onarımı Metrostav TBR ve Strabag firmaları birliği tarafından yapılacak. “Proje dokümantasyonunu tamamladık, gerekli inşaat izinleri de verildi. Gelecek yıl yayalar ve bisikletliler için geçici bir köprü inşa edilecek, köprünün yeniden inşası ise 2025-2026’da gerçekleşecek. Binanın onay da dahil olmak üzere tamamlanması Mart 2027’de planlanıyor, ancak 2026 sonuna kadar tamamlanacağını kuvvetle umuyoruz.” dedi. onarımları gerçekleştirecek bölge, şehir ve firma temsilcilerinden oluşan çalışma grubu.


1936’dan kalma köprünün kötü durumda olduğu ve paslı demir parçalarının düştüğü görülüyor. Her iki şirketin birliğinin inşaat müdürü Pavel Kuděj’e göre onarım, yalnızca trafik açısından değil aynı zamanda teknik açıdan da nispeten karmaşık bir “operasyon” olacak.


“İlk adım geçici bir yaya köprüsünün inşası olacak. Köprü onarımları başlamadan önce bunu inşa etmemiz gerekiyor, yaya trafiğinin ve bisikletlilerin yanı sıra, tüm mühendislik ağlarının da yavaş yavaş köprünün gövdesinden köprüye aktarılması gerekiyor. Kuděj, inşaatına gelecek yılın ortasında başlanacak” dedi.


Yaya köprüsünü tasarlarken inşaatçıların Elbe Nehri’nin dalgalanan seviyesini de hesaba katması gerekiyordu. Kuděj, “Onu yirmi yıl suya dayanabilecek şekilde tasarlıyoruz” diye açıkladı.


Köprüden sadece demir kemer kalacak. “Ön avlu kaldırıldıktan sonra kemer kaldırılacak ve böylece köprü tabliyesini kaldırmaya başlayabileceğiz. Bunu kemerin güçlendirilmesi ve desteklerin yeniden inşası takip edecek.” Pavel Kuděj çalışma programını açıkladı.


Belediye otopark yapmak istiyor



Ústí’deki iki karayolu köprüsünden birinin onarımı, önümüzdeki üç yıl içinde bölgesel kentteki en büyük inşaat projesi olacak. Trafikte büyük sıkıntılara yol açacağı açıktır. Belediye Başkanı Petr Nedvědický, “Öncelik, köprünün yeniden inşası sırasında insanların ağırlıklı olarak toplu taşıma araçlarını kullanması ve mümkünse merkeze hiç gitmemesi olacak” dedi.


“Streková’daki arazinin sahibiyle, arabalar için park yeri açmak konusunda görüşüyoruz. İnsanlar daha sonra yeni yapılan yaya köprüsüyle Elbe üzerinden şehir merkezine ulaşacak” diye konuştu.


Střekov’dan gelen tüm yolcu trafiği Mariánské köprüsünden Větruší’nin altındaki döner kavşağa yönlendirilecek. Köprünün yeniden inşasından önce de onarılacak. “Güvenlik artacak. Hem Žižkova caddesi yönünden hem de Mariánské köprüsü yönünden girişlerin sayısı da artacaktır. Sel bariyerleri ve Žižková Caddesi üzerindeki demiryolu köprüsü de onarılacak. Bu etkinlikler Ağustos 2024’e kadar gerçekleşecek” dedi bölgesel ulaştırma ve yol yönetimi departmanından Jindřich Franěk.


Gelecek yılın sonbaharında, sadece Ústím’den geçmek isteyenler için geçiş güzergahı olarak hizmet verecek olan Krásné Březno bölümündeki Vštupní Caddesi’nin yeniden inşası da tamamlanacak. “Arabaların şehir merkezinden geçmesi gerekmeyecek, ancak Vštupní caddesi boyunca kuzey kısımlara ulaşacaklar” diyen Franěk, Mojžíř’deki üst geçidin onarımı nedeniyle yük trafiğinin Jílové ve Libouchec’ten geçmesi gerektiğini ekledi.


Köprünün yeniden inşası için sunulan programa göre Ústí sakinleri birkaç ay daha gönül rahatlığı içinde olabilir. “Müteahhitimizin olması ve inşaatın başlıyor olması köprünün önümüzdeki birkaç gün içinde kapanacağı anlamına gelmiyor. Yaya köprüsünün hazırlık çalışmaları ve inşaatı gelecek yılın sonbaharına kadar devam edecek. Ústice halkı için henüz hiçbir şey olmuyor. Köprü bugün olduğu gibi önümüzdeki aylarda da çalışmaya devam edecek” diye temin ediyor Jindřich Franěk.


Köprünün onarımı, entegre bölgesel operasyonel programdan sağlanan fonların yardımıyla, sahibi bölge tarafından finanse edilecek. “Uygun maliyetlerin yüzde 85’i olan 525 milyon kronluk bir sübvansiyon için başvurduk. Gelecek yılın baharında sübvansiyonun sağlanmasına ilişkin bir karar çıkarmayı bekliyoruz” dedi Rieger.
 
Üst