Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer: Amaç ıslahat değil, kalite

Adanali

Active member
Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer: Amaç ıslahat değil, kalite
Hürriyet müellifi Nuray Çakmakçı, Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in izlediği siyasete ait açıklamalarını aktardığı bugünkü yazısında, “Bakan Özer’in vurguladığı konulardan ikisi bilhassa hayli önemli” dedi.


Birincisinin okul öncesi eğitim, ikincisinin de okullar ortası imkân farklılıkları olduğunu tabir eden Çakmakçı, mesleksel eğitimde 1000 okul projesinin tamamlandığını duyurdu.


Öte yandan Çakmakçı, Bakan Özer’in eğitimde ıslahat ve esaslı değişiklikler yerine, kaliteyi daima arttırarak fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik çalışmalar yürüttüğünü kaydetti.


Çakmakçı, Bakan Özer’in okul öncesi eğitim ile okullar içindeki imkân farklılıklarına ait açıklamalarını şu biçimde aktardı:


“Bakan Özer’in vurguladığı konulardan ikisi bilhassa epey değerli. Birincisi, okul öncesi eğitimde okullaşma oranlarını yükseltmek. Artık, gelişmiş ülkeler eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için okul öncesi eğitimde okullaşma oranlarını yüzde 100’e çıkarmaya çalışıyorlar. Bu ne demek? Bu, gelir düzeyi ne olursa olsun tıpkı yaş kümesindeki tüm çocukların okul öncesi eğitime erişebilmesi demek. bu biçimdece, okul öncesi eğitime erişimdeki eşitsizlikler ortadan kalkacak ve çocuklar ilkokula başladıklarında hazır oluşlarında kıymetli bir fark olmayacak. Aksi takdirde başlangıçtaki fark daima büyüyecek ve eğitimin ilerleyen kademelerinde okullar ortası muvaffakiyet farkları olarak önümüze çıkacak.


Bir başka mevzu ise okullar ortası imkân farklılıklarını azaltmak. Şu anda en kıymetli sorun da bu. Her kademeden tüm okullar birebir imkânlara, tıpkı altyapıya sahip değil. Bu niçinle bu farkları azaltmak için yapılacak yatırımlar eğitimin kalitesini yükselteceği üzere okulları da imkânları bakımından eşitleyecek demek.”



Çakmakçı, Bakan Özer’in ‘Mesleki eğitimde 1000 okul’ projesiyle ilgili de şu açıklamasını direkt aktardı:


“Bir yıl üzere kısa müddette bu projeyle 1000 okula 1 milyar TL’lik yatırım yaptık. Okullarımızı evvela bakımdan geçirdik. Fiziki eksikliklerini giderdik. Başka taraftan 1000 okula 1000 kütüphane, 1000 fizik-kimya-biyoloji laboratuvarı kurduk. Bine yakın yeni atölye ve laboratuvarlar hazırladık, mevcutlarını güncelledik. Öğrenci ve öğretmenlerimize ve okul yöneticilerimize kapsamlı eğitimler düzenledik.”
 
Üst