“Genellikle insanlar bir ana hedef belirler ve ardından yavaş yavaş ona yaklaşırlar. Ama bende öyle olmadı. Yavaş yavaş gerçekleştirdiğim kısmi hedeflerim vardı. Bu şekilde hareket ediyorum ve sonrasında fırsatlar kendiliğinden geliyor. Neyin mümkün olduğunu giderek daha fazla görüyorum” diyor uluslararası Area Four Industries (A4I) grubunun elli üç yaşındaki başkanı.
František Zykan'ın ticari öyküsü, büyük şeylerin küçük şeylerden yaratıldığını tam olarak gösteriyor; küçük kar tanelerinin üst üste yığılmasından, giderek büyüyen ve tepeden aşağı giderek daha hızlı yuvarlanan bir top oluşturana kadar.
1996 yılında, Roudnice nad Labem'de yirmi altı yaşında bir genç, sahne setleri için alüminyum ve çelik yapılar üreten ve büyükbabası Milos'un adını verdiği bir şirket kurdu. Dünyadaki rakiplerin satın alınmasında kalite, sadelik, güvenlik ve doğru zamanlama vurgusu, “garaj” şirketini çeyrek asırlık varoluşunda alanında küresel bir lider haline getirmiştir.
A4I'nin Roudnice nad Labem'deki ana üretim tesisine ek olarak İtalya, Çin ve Amerika'da da üretim tesisleri bulunmaktadır. Dört markanın ürün ve hizmetini içerir. Ofis ağı onlarca ülkeye yayılmıştır. Aynı zamanda bir eğitim akademisi de bulunmaktadır. Dev sahnelerin inşaatçılarının güvenliği şirketin temel direklerinden biridir.
İşinin bir geleceği olup olmadığı sorulduğunda tereddüt etmeden büyük bir geleceği olduğunu söylüyor. “Dünyanın her yerinde insanların işte geçirdikleri süre kısalıyor. Boş zamanlarının bir kısmını sanal eğlenceye ayırsalar da kişinin yüz yüze tanışması çok daha doğaldır. İnsanlar etkinliklere, festivallere, konserlere gitmek istiyor… Eğlence sektörüne yönelik yapı üretimi artacak” öngörüsünde bulunuyor.
İddialarını kişisel ve iş deneyimine dayandırıyor. Şirket büyüyor ve gelişiyor. Geçen yıl 1,7 milyar kronluk ciro elde etti.
Ancak covid salgını, onun kırılgan bir organizma olduğunu birkaç yıl önce gösterdi. Etkinlik sektörü neredeyse dondu, etkinlikler taşındı, hatta iptal edildi. Sahneleri yapmak için gereken parçalar depolarda yatıyordu. “Siparişlerde yaklaşık yüzde otuzluk bir düşüş yaşadık ve hızlı tepki vermek zorunda kaldık ki bu hiç kimse için hoş bir durum değildi. Bunu bir daha yaşamak istemezdim. Ama bizi öldürmeyen şeyin bizi daha güçlü kıldığı doğru,” diye geriye bakıyor. Ve öyle oldu ki, covid kısıtlamalarının gevşetilmesinin ardından insanlar yeniden bir arada olmak ve canlı sanatla eğlenmek istedi.
Çek üretim tesisi, eski makine atölyelerinin bulunduğu sanayi bölgesinde yer almaktadır. Neredeyse 50 yıl önce Çek filmi Marečka podejte mi peno bu sahnede çekilmişti. Ancak bugün çok az kişi bunu tanıyabilmektedir; bina kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecinden geçmiştir. On iki bin metrekarenin üzerinde bir alanı kaplıyor. Burada iki yüz işçi ve yedi robotik kaynak sistemi çalışıyor.
Yılın Öyküsü František Zykan, EY Yılın Girişimcisi yarışmasına katılıyor ve aynı zamanda okuyucuların en iyi iş hikayesi ödülü için yarışıyor. BURADAN ankete oy verebilirsiniz |
František Zykan'ın ticari öyküsü, büyük şeylerin küçük şeylerden yaratıldığını tam olarak gösteriyor; küçük kar tanelerinin üst üste yığılmasından, giderek büyüyen ve tepeden aşağı giderek daha hızlı yuvarlanan bir top oluşturana kadar.
1996 yılında, Roudnice nad Labem'de yirmi altı yaşında bir genç, sahne setleri için alüminyum ve çelik yapılar üreten ve büyükbabası Milos'un adını verdiği bir şirket kurdu. Dünyadaki rakiplerin satın alınmasında kalite, sadelik, güvenlik ve doğru zamanlama vurgusu, “garaj” şirketini çeyrek asırlık varoluşunda alanında küresel bir lider haline getirmiştir.
A4I'nin Roudnice nad Labem'deki ana üretim tesisine ek olarak İtalya, Çin ve Amerika'da da üretim tesisleri bulunmaktadır. Dört markanın ürün ve hizmetini içerir. Ofis ağı onlarca ülkeye yayılmıştır. Aynı zamanda bir eğitim akademisi de bulunmaktadır. Dev sahnelerin inşaatçılarının güvenliği şirketin temel direklerinden biridir.
İşinin bir geleceği olup olmadığı sorulduğunda tereddüt etmeden büyük bir geleceği olduğunu söylüyor. “Dünyanın her yerinde insanların işte geçirdikleri süre kısalıyor. Boş zamanlarının bir kısmını sanal eğlenceye ayırsalar da kişinin yüz yüze tanışması çok daha doğaldır. İnsanlar etkinliklere, festivallere, konserlere gitmek istiyor… Eğlence sektörüne yönelik yapı üretimi artacak” öngörüsünde bulunuyor.
İddialarını kişisel ve iş deneyimine dayandırıyor. Şirket büyüyor ve gelişiyor. Geçen yıl 1,7 milyar kronluk ciro elde etti.
Ancak covid salgını, onun kırılgan bir organizma olduğunu birkaç yıl önce gösterdi. Etkinlik sektörü neredeyse dondu, etkinlikler taşındı, hatta iptal edildi. Sahneleri yapmak için gereken parçalar depolarda yatıyordu. “Siparişlerde yaklaşık yüzde otuzluk bir düşüş yaşadık ve hızlı tepki vermek zorunda kaldık ki bu hiç kimse için hoş bir durum değildi. Bunu bir daha yaşamak istemezdim. Ama bizi öldürmeyen şeyin bizi daha güçlü kıldığı doğru,” diye geriye bakıyor. Ve öyle oldu ki, covid kısıtlamalarının gevşetilmesinin ardından insanlar yeniden bir arada olmak ve canlı sanatla eğlenmek istedi.
BURADAN ankette František Zykan'a oy verin |
Çek üretim tesisi, eski makine atölyelerinin bulunduğu sanayi bölgesinde yer almaktadır. Neredeyse 50 yıl önce Çek filmi Marečka podejte mi peno bu sahnede çekilmişti. Ancak bugün çok az kişi bunu tanıyabilmektedir; bina kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecinden geçmiştir. On iki bin metrekarenin üzerinde bir alanı kaplıyor. Burada iki yüz işçi ve yedi robotik kaynak sistemi çalışıyor.