Lovosice yakınlarında, aşırı sellere bile dayanabilen nehir tekneleri için bir demirleme yeri vardır.

Bakec

Member
“Lovosice-Prosmyky limanının hemen yakınında bulunan büyük gemiler için koruyucu rıhtımı modernize etmenin amacı, Elbe su yolundaki seyir güvenliğini artırmaktır. Ağır su durumunda, bugüne kadar kaydedilen en büyük sel sırasında bile 137 x 11,5 metreye kadar boyutlara sahip büyük bir geminin güvenli bir şekilde demirlenmesini sağlayacaktır.” Çek Cumhuriyeti.


Şu anda, Lovosice’deki demirleme istasyonu alanında çok sayıda alçak çelik kazık bulunmaktadır. Bunlardan altısı yeniden inşa sırasında kaldırılacak ve seçilen üçü 7,5 metre yükseltilecek.


Bukovský, “Dört kaynaklı çelik borudan oluşacak yükseltilmiş menfezler, 2002 selinden gelen kritik su seviyesini 2,8 metre aşacak, böylece demirli gemilerin seviyesinin üzerine güvenli bir şekilde ulaşabilecekler.”


İnşaatın ilk etabında çalışma kıyıdan gerçekleştirilecek. İlk olarak, bentlerin kıyı ile bağlantısını sağlamak için ankraj blokları betonlanmalıdır. Esas olarak yeni çelik yapıların montajı ile bağlantılı diğer işler, gemilerdeki vinçlerin yardımıyla esas olarak sudan gerçekleştirilecektir.


“İnşaata başlamadan önce eski kazıkların kaldırılması gerekiyordu ve bu dalgıçların işiydi. Diving Station şirketinin Chomutov grubu başkanı Jan Bečkovský, “Meslektaşımız su altında eski yapıları alevle kesti” diyor.


Demirlemenin yeniden inşası için yapılan masraflar yaklaşık 18 milyon krona ulaşıyor. Değişiklikler Devlet Ulaştırma Altyapı Fonu tarafından finanse ediliyor, inşaatın Aralık ayında tamamlanması gerekiyor.


“Gemiler için benzer bir koruma rıhtımının modernizasyonu 2020’de Hřensk’te tamamlanmıştı. Lovosice’de durmaya karşı, gerekirse dört geminin bağlanmasına izin verir ve sekiz pilottan oluşur. Bugün, Lovosice’ye en yakın sığınak yalnızca Ústí veya Mělník’te, muhtemelen Roudnice’deki daha küçük gemiler için mevcut,” diye ekliyor Bukovský.
 
Üst