38 yaşındaki Lacko, bu yıl pist dayanıklılık yarışlarına odaklanıyor ancak Most’ta geçen yıla kadar yarıştığı şampiyonayı hatırladı ve 2017’de Avrupa şampiyonu oldu.
Ana yarışa dördüncü sıradan başladı ve yavaş bir tempoyla sekizinci oldu. “Hiçbir şeyin icat edilemeyeceği açıktı. İkinci yarışta önden başlama taktiğini takip ettim, çünkü şu anda puan için mücadele etmenin tek yolu bu” dedi Lacko, böylece ikinci yarışta pol pozisyonundan başlayan ČTK’ya. Seçkin sekizli, savaşta puanların yarısı için çekilişte geleneksel olarak sıralarını değiştirir.
Ve ikinci yarış Čeladná yerlisi için mükemmeldi. Açılış düzlüğündeki bir kazadan sonra tekrarlanan start bile onu durdurmadı ve bitiş çizgisine kadar birinciliği korudu.
“Taktikler işe yaradı, başlangıçlar başarılıydı. Onları nasıl yeneceğimizi anlamak kolay olmadı çünkü daha yüksek bir performansa sahipler, ama şans eseri bir şekilde başardık”, tüm yarış boyunca Alman Stephanie Halmová’yı arkasında tutan Lacko gülümsedi. “Sinirlerimi kontrol altında tuttum, araç olması gerektiği gibi çalıştı ve hiçbir şey ters gitmedi. Benim için büyük bir memnuniyetti ve umarım buraya geldiğimiz insanları da mutlu etmişimdir” dedi Lacko.
Sonuçta Most’ta gün boyunca yağmur yağmamasını umursamadı bile. Sabah antrenmanında genellikle iyi performans gösterdiği ıslak zeminde üçüncü oldu. “Taraftarlar adına, yağmur yağmadığına sevindim. Sabah kendi kendime yağmurun yağdığını görünce kimsenin gelmeyeceğini düşündüm. Neyse ki hava açıldı ve çok sayıda insan geldi. Pazar günü nasıl olacağını göreceğiz. Tabii ki yağmur yağarsa daha memnun olurum ve ısınma sırasında da bunu görebilirim” diye ekledi Lacko.
Startın hemen ardından meydana gelen çarpışma, Doubek’in henüz 12. sıradan start aldığı EuroNascar serisinin ilk yarışını da etkiledi. Ancak hızla üçüncü sıraya yükseldi, ardından kısa süreliğine ikinci oldu, ancak sonunda beşinci oldu.
Yarışmanın ilk gününün ikinci yarışını soldan sağa ikinci sırada tamamlayan Alman Stephanie Halm, Çek Cumhuriyeti’nden Adam Lacko ve Büyük Britanya’dan Jamie Anderson üçüncü sırada tamamladı.
“İşe yaradı. Starttan sonra, büyük bir enkazın içinden zikzak çizerek geçmeyi başardım ve üçüncü sıraya, yeniden starttan sonra ikinci sıraya yükseldim, ancak ne yazık ki arabam yavaş yavaş ısındı ve bitiş çizgisine beş tur kala gerçekten çalışmaya başlamadı. Bitiş çizgisini dördüncü olarak geçen Doubek, “Kötü zamanlar yaratmaya başladım” dedi.
Ancak spor komisyon üyeleri daha sonra sonuçları ayarladı ve Vladimiros Tziortzis’i Kıbrıs’tan öne çıkardı. “Bize onu sarı (bayrak) altında geride bıraktığımız söylendi, ki bunu sanmıyorum. Öyle olmadığından yüzde 100 eminim. Ancak genel olarak memnunuz” dedi Hendriks Motorsport/Orion Racing takımının sürücüsü.
EuroNascar 2 kategorisi yarışına da gerilerden başlayıp yine ilerlemeyi başardı. “Başlangıçtan sonra durum daha kötüydü. Çok dikkatliydim çünkü ilk şıklıkta büyük bir darbe olacağını bekliyordum. Sonuçta çiftlerde daha genç ve daha deneyimsiz yarışmacılar var” dedi Doubek.
Bu yarışa da çarpışmalar damgasını vurdu ve birkaç turun geçilmesine izin verilmedi. Görünüşe göre Doubek bu yüzden artık saldıramıyordu. Ancak en hızlı turu atmayı başardı ve Pazar günü ikinci yarışa birinci sıradan başlayacak.
Ana yarışa dördüncü sıradan başladı ve yavaş bir tempoyla sekizinci oldu. “Hiçbir şeyin icat edilemeyeceği açıktı. İkinci yarışta önden başlama taktiğini takip ettim, çünkü şu anda puan için mücadele etmenin tek yolu bu” dedi Lacko, böylece ikinci yarışta pol pozisyonundan başlayan ČTK’ya. Seçkin sekizli, savaşta puanların yarısı için çekilişte geleneksel olarak sıralarını değiştirir.
Ve ikinci yarış Čeladná yerlisi için mükemmeldi. Açılış düzlüğündeki bir kazadan sonra tekrarlanan start bile onu durdurmadı ve bitiş çizgisine kadar birinciliği korudu.
“Taktikler işe yaradı, başlangıçlar başarılıydı. Onları nasıl yeneceğimizi anlamak kolay olmadı çünkü daha yüksek bir performansa sahipler, ama şans eseri bir şekilde başardık”, tüm yarış boyunca Alman Stephanie Halmová’yı arkasında tutan Lacko gülümsedi. “Sinirlerimi kontrol altında tuttum, araç olması gerektiği gibi çalıştı ve hiçbir şey ters gitmedi. Benim için büyük bir memnuniyetti ve umarım buraya geldiğimiz insanları da mutlu etmişimdir” dedi Lacko.
Sonuçta Most’ta gün boyunca yağmur yağmamasını umursamadı bile. Sabah antrenmanında genellikle iyi performans gösterdiği ıslak zeminde üçüncü oldu. “Taraftarlar adına, yağmur yağmadığına sevindim. Sabah kendi kendime yağmurun yağdığını görünce kimsenin gelmeyeceğini düşündüm. Neyse ki hava açıldı ve çok sayıda insan geldi. Pazar günü nasıl olacağını göreceğiz. Tabii ki yağmur yağarsa daha memnun olurum ve ısınma sırasında da bunu görebilirim” diye ekledi Lacko.
Startın hemen ardından meydana gelen çarpışma, Doubek’in henüz 12. sıradan start aldığı EuroNascar serisinin ilk yarışını da etkiledi. Ancak hızla üçüncü sıraya yükseldi, ardından kısa süreliğine ikinci oldu, ancak sonunda beşinci oldu.
Yarışmanın ilk gününün ikinci yarışını soldan sağa ikinci sırada tamamlayan Alman Stephanie Halm, Çek Cumhuriyeti’nden Adam Lacko ve Büyük Britanya’dan Jamie Anderson üçüncü sırada tamamladı.
“İşe yaradı. Starttan sonra, büyük bir enkazın içinden zikzak çizerek geçmeyi başardım ve üçüncü sıraya, yeniden starttan sonra ikinci sıraya yükseldim, ancak ne yazık ki arabam yavaş yavaş ısındı ve bitiş çizgisine beş tur kala gerçekten çalışmaya başlamadı. Bitiş çizgisini dördüncü olarak geçen Doubek, “Kötü zamanlar yaratmaya başladım” dedi.
Ancak spor komisyon üyeleri daha sonra sonuçları ayarladı ve Vladimiros Tziortzis’i Kıbrıs’tan öne çıkardı. “Bize onu sarı (bayrak) altında geride bıraktığımız söylendi, ki bunu sanmıyorum. Öyle olmadığından yüzde 100 eminim. Ancak genel olarak memnunuz” dedi Hendriks Motorsport/Orion Racing takımının sürücüsü.
EuroNascar 2 kategorisi yarışına da gerilerden başlayıp yine ilerlemeyi başardı. “Başlangıçtan sonra durum daha kötüydü. Çok dikkatliydim çünkü ilk şıklıkta büyük bir darbe olacağını bekliyordum. Sonuçta çiftlerde daha genç ve daha deneyimsiz yarışmacılar var” dedi Doubek.
Bu yarışa da çarpışmalar damgasını vurdu ve birkaç turun geçilmesine izin verilmedi. Görünüşe göre Doubek bu yüzden artık saldıramıyordu. Ancak en hızlı turu atmayı başardı ve Pazar günü ikinci yarışa birinci sıradan başlayacak.