Kasapoğlu’ndan ‘Z kuşağı’ sunumu: 6 milyon genç birinci defa sandığa gidecek
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan başkanlığında geçtiğimiz hafta düzenlenen AK Parti MKYK toplantısında yaptığı sunumda Bakan Kasapoğlu, bir yılda 1.3 milyon gencin görüşlerine başvurulduğunu belirterek şu ayrıntıları paylaştı.
Hürriyet’ten Gizem Karakış’ın haberine göre, birinci sefer oy kullanacak 6 milyon genç seçmen bulunduğunu belirten Kasapoğlu, “17-29 yaş ortası oy verecek toplam 16 milyon 956 bin genç seçmen var. Oy vereceklerini belirtenlerin oranı yüzde 89.2. 2023 için stratejimiz; genç maksat kitleyi tanımak, beklentilerini anlamak, iştirakçi süreçleri işleterek ‘dili’ bir arada inşa etmek” dedi.
Kasapoğlu şu tabirleri kullandı:
‘Gençlik Atlası hazırlanıyor’
Yaklaşık 150 bin gencimize yönelik 20 farklı araştırma yaptık. Gönüllülük, spor kültürü, dijital marifetler, girişimcilik, toplumsal münasebetler, gündelik hayat, toplumsal aidiyet, hayat memnuniyeti üzere konularda tertipli olarak yaptığımız araştırmalarla ‘Türkiye Gençlik Atlası’nı hazırlıyoruz.”
‘En hayli YouTube’a inanıyorlar’
Gençlerin yüzde 82.3’ü günün 2 saatinden çoksını internette geçirdiğini belirtiyor. Yüzde 32.2’si YouTube’da çıkan haberlere inanırken, toplumsal medya platformlarında çıkan haberlerin inanırlığı Twitter’da yüzde 30.1, Instagram’da yüzde 29.8, Twitch ile Linkedin’de yüzde 21.1, Tiktok’ta yüzde 19.8 ve Facebook’ta ise yüzde 19.6 olarak tespit edildi. İştirakçilerin yüzde 89’u ‘Sosyal medyada alacağım beğeni ve yüksek takipçi sayısındansa, ailemin sevmesi, onore etmesi beni daha memnun eder’ diyor. Gençler iktisat ve teknolojiye ilgi duyuyor.”
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan başkanlığında geçtiğimiz hafta düzenlenen AK Parti MKYK toplantısında yaptığı sunumda Bakan Kasapoğlu, bir yılda 1.3 milyon gencin görüşlerine başvurulduğunu belirterek şu ayrıntıları paylaştı.
Hürriyet’ten Gizem Karakış’ın haberine göre, birinci sefer oy kullanacak 6 milyon genç seçmen bulunduğunu belirten Kasapoğlu, “17-29 yaş ortası oy verecek toplam 16 milyon 956 bin genç seçmen var. Oy vereceklerini belirtenlerin oranı yüzde 89.2. 2023 için stratejimiz; genç maksat kitleyi tanımak, beklentilerini anlamak, iştirakçi süreçleri işleterek ‘dili’ bir arada inşa etmek” dedi.
Kasapoğlu şu tabirleri kullandı:
‘Gençlik Atlası hazırlanıyor’
Yaklaşık 150 bin gencimize yönelik 20 farklı araştırma yaptık. Gönüllülük, spor kültürü, dijital marifetler, girişimcilik, toplumsal münasebetler, gündelik hayat, toplumsal aidiyet, hayat memnuniyeti üzere konularda tertipli olarak yaptığımız araştırmalarla ‘Türkiye Gençlik Atlası’nı hazırlıyoruz.”
‘En hayli YouTube’a inanıyorlar’
Gençlerin yüzde 82.3’ü günün 2 saatinden çoksını internette geçirdiğini belirtiyor. Yüzde 32.2’si YouTube’da çıkan haberlere inanırken, toplumsal medya platformlarında çıkan haberlerin inanırlığı Twitter’da yüzde 30.1, Instagram’da yüzde 29.8, Twitch ile Linkedin’de yüzde 21.1, Tiktok’ta yüzde 19.8 ve Facebook’ta ise yüzde 19.6 olarak tespit edildi. İştirakçilerin yüzde 89’u ‘Sosyal medyada alacağım beğeni ve yüksek takipçi sayısındansa, ailemin sevmesi, onore etmesi beni daha memnun eder’ diyor. Gençler iktisat ve teknolojiye ilgi duyuyor.”