Karaismailoğlu: Bir İETT otobüsünü işletemeyen zihniyetin yeşil alana karşı çıkması saçmalık

Adanali

Active member
Karaismailoğlu: Bir İETT otobüsünü işletemeyen zihniyetin yeşil alana karşı çıkması saçmalık
Almanya’da düzenlenecek Memleketler arası Ulaşım Fuarı’na katılmak üzere Berlin’e giden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı VIP Salonu’nda gazetecilerin gündeme ait sorularını yanıtladı. Bakan Karaismailoğlu, Atatürk Havalimanı‘nda imaline başlanılan millet bahçesi ve havalimanı metro çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu.


‘Atatürk Havalimanı gereksinimi karşılamayan bir havalimanı oldu’


Atatürk Havalimanı ile ilgili sorulan soru üzerine Bakan Adil Karaismailoğlu, “Ülkemizde son 20 yıldır olan bütün çalışmalarda yalnızca ulaşım bölümü için 172 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bunun kararında vatandaşımızın ömrü kolaylaştı. hayatına konfor geldi. Bunlar daima kuvvetli alt yapı yardımıyla oldu. Atatürk Havalimanı yılların havalimanı. Büsbütün yerleşim yerinin ortasında kalmış, kapasitesi dolmuş ve gereksinimi karşılamayan bir havalimanı oldu. Tabi ki burada bir değişim ve yeni yatırım yapmak gerekiyordu. Bu eleştiriyi yapanlara Sabiha Gökçen Havalimanı’nı niçin yaptınız, buraya uçak mı inecek diyen bireyler değil mi?” dedi.


‘Doğu-Batı pisti acil durumlar için açık kalacak’


Karaismailoğlu, şu biçimde devam etti:

“İstanbul Havalimanı dünyanın en âlâ havalimanları içinde yer alıyor. Sabiha Gökçen ise birinci 5 havalimanı içinde yer alıyor. Bunların hepsi hem Türkiye’ye tıpkı vakitte Dünya’ya hizmet veriyor. Siz kent ortasında kalmış, kapasitesini doldurmuş havalimanına alternatif bir havalimanı yaptınız. Bu kadar kaliteli bir havalimanı yaptınız ve de devletin kasasından bir kuruş çıkmadan. 10 milyar Euro’luk bir yatırımla bunu hayata kazandırdınız. Devletin kasasından bundan daha sonra bir kuruş çıkmayacak. Atatürk Havalimanı’nın kapasitesi dolmuş, her gün binin üzerinde uçak iniyor. O uçakların egzoz emisyonu yerleşim yerlerinde buluyordu. Atatürk Havalimanı kapatıldıktan daha sonra E-5 yükü yüzde 30 azaldı. Atatürk Havalimanı’nın büsbütün kapatmıyorsunuz. Burada Doğu-Batı açık kalacak ve acil durumlar için kullanılacak.”

‘O pist İstanbul Havalimanı’ndaki uçuşları riske ediyordu’


Atatürk Havalimanı’nda imaline başlanılan millet bahçesi projesi ile ilgili konuşan Karaismailoğlu, şunları söylemiş oldu:

“Havalimanındaki Kuzey-Güney pistine hem oradaki acil durum hastanesi yapıldı tıpkı vakitte İstanbul Havalimanı’ndaki uçuşları da riske ediyordu. Bu pist kapatılarak İstanbul’un hizmetine sunulacak devasa bir millet bahçesi olarak dünyaya örnek bir proje olacak. Bununla gurur duymaları lazım şayet kenti seviyorlarsa vatandaş için çalışmaya uğraş ediyorlarsa bunun aslına bakarsanız önünü açmaları lazım. Bakıyorsunuz bir yanda bir tane İETT otobüsünü işletemeyen bir zihniyet gelip kente yapılacak bir yeşil alana karşı çıkması yaptıkları saçmalıktan ya da muhalefet ettikleri zannettiklerinden öbür bir şey değil.”

‘Yapılan işlere aklı ermeyenlerin yorumu bizi güldürüyor’


Geçtiğimiz günlerde açılışı gerçekleştirilen Rize-Artvin Havalimanı’nı ile ilgili açıklamalarda bulunan Adil Karaismailoğu, şunları kaydetti:

“Özellikle son 20 yıldır bütün bölümlerde olan büyük atılımlar artarak devam ediyor. Havayolu dalında de muazzam atılımlar oldu. 30 milyon yıllık yolcu sayımızı 210 milyona çıkarmıştık havalimanı sayımızı 58’e çıkardık. Bilhassa Rize-Artvin havalimanı dünyadaki sayılı havalimanlarından biri oldu. Karadeniz’in coğrafik yapısındaki kahırlardan dolayı bu biçimde düz alanlar ve havalimanı yapılacak alanlar mümkün değildi. En zorunu tercih ederek. Yalnızca Uzak doğuda kimi havalimanlarına gibisi olarak Rize-Artvin Havalimanı’nı tam denizi doldurarak 3 milyon metrekarelik bir alanda sahiden Türkiyemize yakışır bir havalimanı tesis ettik. 3 milyon metrekarelik ve 3 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı oldu. İnşallah bundan daha sonra Rize’ye Artvin’e Doğu Karadeniz’e ülkemize hatta Gürcistan’a ve bütün Karadeniz’e komşu olan ülkelere hizmet edecek. Bu yapılan işlere aklı ermeyen birtakım bireyler bu havalimanının 3 milyon yolcu garantili olduğunu söylemeye çalışmaları bizi hem güldürüyor hem üzüyor. Zira vatanına milletine yapılan hizmetin daima tersten algılanmaya çalışıp onun aleyhine gündem üretmeye çalışanları acıklı ve üzülerek izliyoruz onlara karşılıklarımız devam edecek.”

Araç sayısı 25 milyon oldu


Ulaştırma Bakanlığı’nın yatırımları ile ilgili soru üzerine Karaismailoğlu, “Bakın biz bu vakte kadar 172 milyar Dolarlık yatırım yaptık. Bundan daha sonra 2053’e kadar da 198 milyar Dolarlık yatırım yapacağız. Burada 210 milyona çıkmış yolcu sayısı 2035’te 270 milyona çıkacak. 2053’te de havayolunda 344 milyon yolcuya çıkacak. Birebir biçimde demiryolunda da bugün 19,5 milyon yolcuyu süratli trenlerle taşıyoruz. Yarın 2053’e geldiğimizde 370 milyona çıkacak. Hareketlilik artacak. Nüfus artacak. Biz önümüzde çıkacak sıkıntıları bugünden planlayıp tahlil üretiyoruz. 20 yıl evvel Türkiye’de 8 milyon araç vardı şu an 25 milyon araç var. Biz bu yatırımları yapmasaydık 25 bin 650 km bölünmüş yolumuzu çıkarmasaydık 25 milyon aracın hareketini nasıl sağlayacaktık” formunda konuştu.


‘Yatırımlar yardımıyla kazalar yüzde 80 azaldı’


Bakan Karaismaioğlu kelamlarını şöyleki sürdürdü:

“İktidarlar neden vardır, vatandaşımızın hayatını kolaylaştırmak için. Bakıyorsunuz trafik kazalarının yüzde 80’i azalması bu yatırımlar yardımıyla oldu. Tam 12 bin vatandaşımızın canını kurtardık. Bakın bu eleştirdikleri Osmangazi Köprüsü’nü bayram boyunca 290 bin araç kullanırken bir günde 69 bin araç kullandı. Haydi bu köprü olmadığını düşünün 60 bin araç Eskihisar-Topçular içindeki feribottan bu kadar araç nasıl geçecekti. 20 saate varan beklemeler olacaktı. Eski bayramları bir hatırlasınlar eski haberlere bir baksınlar bayram yoğunluğu ve trafik kazalarından öbür haber yoktu. Bu bayramda bu haberleri hiç gördünüz mü? Bunlar hepsi vatandaşımıza konfor olarak vakit olarak ve akaryakıt tasarrufu olarak geri döndü. Yaptığımız işler fazlaca değerlidir vatanımız için milletimiz için büyük Türkiye’nin geleceği içindir bu yatırımlar.”

‘Kağıthane ağustosta, Halkalı ise önümüdeki yıl hizmete giriyor’


Havalimanı-Kağıthane metrosunun Ağustos ayında hizmete sunulacağını hatırlatan Bakan Adil Karaismailoğlu konuşmasını şu biçimde tamamladı:


“Bütün imalatlar bitti, sinyal ve sertifikasyon test süreçleri devam ediyor. En geç ağustos ayında Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro çizgimizi hizmete açıyoruz. Halkalı-Havalimanı çizgimizde da önümüzdeki yıl bu vakitlerde açmak için de hummalı bir çalışma var. Oradaki tünel hafriyatları büsbütün bitti. Bundan daha sonra beton kaplamalarına akabinde ray montajlarına devam edeceğiz. Bir yıl içerisinde Halkalı tarafını da bitirdiğimizde Gayrettepe’den Halkalı’ya kadar 70 kilometre devasa bir metro ağını İstanbul’la buluşturacağız. Bu metro çizgisi yalnızca havalimanı metrosu değil, Başakşehir’de Arnavutköy’de oturan bir vatandaşımızın Kağıthane’ye Beşiktaş’a kadar metro ile ulaşımı demektir. 6 ilçeyi birbirine bağlayacak epeyce kıymetli bir çizgidir. Hükümetimiz bütçesinden epey önemli paralar harcayarak bu metroları İstanbul’unun hizmetine sunmak için hummalı bir çalışma içerisinde. Ne gerekiyorsa hükümetimiz üstüne görev olan şeyleri epey süratli biçimde yapmaya devam ediyor. İnşallah İstanbul’u yönettiğini zanniçin şahısların de üstüne görev olan işlerle uğraşarak İstanbulluların ömrünü kolaylaştırma tarafında de faaliyetlerde bulunurlarsa hem bizler hem İstanbullular sevinir.”
 
Üst