İmamoğlu: Togg açılışına davet edilmedim, edilseydim giderdim

Adanali

Active member
İmamoğlu: Togg açılışına davet edilmedim, edilseydim giderdim
İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, Halk Tv’de yayınlanan ‘Gündem Özel’ programında gündeme ait soruları yanıtladı.


İmamoğlu, geçenlerde açılışı yapılan Türkiye’nin yerli arabası Togg’un aktifliğine davet edilmediğini, edilseydi gideceğini söylemiş oldu.


İBB Lideri, “İstanbul’da başarılı olursanız Türkiye’ye başarınızı hissettirirsiniz. Tabi ki bilgi sahibiyim. Genel Lider ile konuşuyorum. Partilerin yetkilileri ile konuşuyorum. Teknik konularda katkı sunuyorum. Farklı düzeneklerle sürecin içerisindeyim. Ben altılı masanın en çalışkan neferiyim. Başından beri. Kurulduğu andan beri” diye konuştu.


İmamoğlu konuşmasına, “Bugünün iktidarı neyi kapatmak istiyor? Aday tartıştırarak aslında bizi niye uzaklaştırmaya çalışıyor. Enflasyon şu bu hariç.. Bir gerçeğin daha altını çizelim. 2023’e geliyoruz değil mi? 2023 ile ilgili bizi izleyenlere tavsiye ediyorum. AK Parti’nin Amaç 2023 diye bir sayfası var. Bana göre süper. Ben girdim baktım keder ile okudum. Keşke başarsaydılar. Keşke başardıkları parametrelerin üzerine biz ne koyardık onu konuşsaydık” diye devam etti.


‘Çökme işinden anlamam’


İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Bizim projelerin üzerine çöküyor” kelamı üzerine “Sultanbeyli metrosunu 2024’te bitiriyoruz. Çökme işinden anlamam. Sayın Cumhurbaşkanı çökme lafını fazlaca kullanıyor. Bilen kullanır diye düşünüyorum” dedi.


İmamoğlu’nun açıklamalarından satır başları şöyleki:


“Aslında sayısı pek yüksek. örneğin sürpriz mekanlarımızdan bir tanesi burası. Çabucak birkaç yüz metre ötede tahminen de İstanbul’un birinci moda merkezlerinden Botter apartmanını tam restore ediyoruz. bir daha epeyce enteresan bir yeri İstanbullular ile buluşturacağız.


Burada kendine has bankacılık sistemi kendine has para ünitesi olan. Ve oranın en kıymetli simgelerinden birisi olan Sen Pier Han var ve şu an onarımını sürdürüyoruz. Bankalar caddesinde bir daha onarımına başladığımız ve fazlaca süratli ilerlediğimiz 3 tane bayanız var. Perşembe pazarı diye tabir ettiğimiz o alanı fazlaca önemsiyoruz.


Hemen yanımızda dünyanın en eksi tersanesi olan Haliç Tersanesi var. İki fetihten 2-3 yıl daha sonra Fatih Sultan Mehmet tarafınca kurulan bu tershane şu anda çalışır durumda lakin biz yarısına yakınını faal bir kültür sanat alanına dönüştürüyoruz.”



‘İstanbul için fukara ötesi bir durum’


İmamoğlu, şöyleki devam etti:


“İstanbul metro açısından fukara bir kent aslında. Baktığınızda 16 milyona yakın resmi nüfusu olan faal nüfusun ise 20 milyonu bulduğu bir kentin 230 kilometrelik bir raylı sisteme sahip olması fukara ötesi bir durumdur.


Baktığımızda bunun 3 katına yakın Londra’da bir sistem var. Dünyanın diğer noktalarında öteki örnekler verebilirim. Bu bakımdan metro sorunu ciddiye alınmalı. 21015’te ve daha sonraki senelerda arkası sıra projeler ortaya kondu, söylendi, yazıldı çizildi. Her taraf manşetlerle donatıldı. İhale furyasına döküldü iş. Takır takır ihaleler yapıldı.


Hatta birkaç örnek vereyim. Örneğin 12 tane metro çizgisi birden ihale yapılıyor. 2015,16,17..
Toplam uzunluğu 141 kilometre. İhale yapıldıktan bir yıl daha sonra metroların 7 adedini durduruldu. O devrin belediye lideri, merhum Topbaş’tan bakılırsavi alan Sayın Uysal ve o devrin yöneticileri durdurdu. Bir kısmı başlamamış, bir kısmı başlama noktasında.”



‘Bataklığın üzerine beton dökmüşler’


“3 çizgisinde ödeneği bittiği için durduruluyor. Yani biz aslında nazaranvi aldığımızda görünüm şuydu. İki tane sınır çalışıyordu. Bir tanesi Mecidiyeköy-Mahmutbey sınırı. Lakin yeterlice yavaşlamış bir biçimde çalışıyordu. Bir tane de Alibeyköy Eminönü sınırı. İnşaat sınırı yani. O kadar makûs bir dizaynla yapılmışki buranın yaklaşık 3 kilometresinin daha betonu dökülmüştü, bütün bunları sökmek problemde kaldık” diyen İmamoğlu, şu tabirleri kullandı:


“Çünkü bataklığın üzerine beton dökmüş oldular. Daha üzerine ray döşenmeden 3 kilometrelik betonarmenin 30-40 santim eğilimlendiğini gözlemledim. Ağır bir çalışma ortaya koyduk. Projeleri bir daha yaptık. Mahmutbey Mecidiyeköy sınırını hizmete açtık 2020’nin, 18 kilometrelik kısmını hizmete açtık. Daha da süratli açabilirdik fakat hayli yanlış düzelttik. Çok eksik düzelttik.


Eminönü Alibeyköy sınırının Eminönü’ne kadar kısmını değil Cibaliye kısmını çabucak hizmete açtık. Şu an Alibeyköy çizgisinin son kısmının üretimi devam ediyor. Bakın biz orada Unkapanı Köprüsü’nü yaptık. Bir sınırı tasarlıyorsunuz, altından geçecek projeyi tasarlamamışsınız Yaptık bitirdik. Kavşak şu an hazır. Altından hem yayanın hem tranvayın geçeceği duruma oturttuk. Başka kısmın şu an kazıkları çakılıyor ve inşallah önümüzdeki sene Ağustos Eylül üzere kalan kısmını bitiriyoruz.


beraberinde Eminönünü’nün meydan düzenlemesini yapıyoruz. O kaotik durumu, otobüs duraklarının birbirine geçtiği hakikaten sefilhane manzarayı değişik bir kent meydanına dönüştürüyoru. Bakın Ataköy İkitelli sınırında tam gaz yolumuza devam ettik. 2.1 kilometrelik kısmını hizmete açtık. 10 gün evvel Hisarüstü Aşiyan finüküler çizgisini hizmete açtık.


Masada bakın Hisarüstü finüküleri bakın yüzde 25 ile imalatın yüzde 25’i ile birlikte dönem aldık. Ve fazlaca enterasandır ödemenin yüzde 52’i yapılmıştı biliyor musunuz? O denli garip bir ihale sistemi ki bakın yapılmamış metroya yapılmaşın iki katı kadar para ödenmiş biçimde devraldım.


Düşünsenize metro yapacağız diyorlar şu tarihte açacağız diyorlar daha aracın siparişi verilmemiş. Bırakın siparişi aracın tasarımı yapılmamış.”
 
Üst