En son ne zaman trenle, Zubrnice’e veya başka bir yere seyahat ettiniz?
Düzenli olarak trene biniyorum, en son St nad Labem’den Prag’a trene binmiştim.
On yıl geriye dönüp baktığınızda neden kendi şirketinizi kurdunuz?
Bir grup kadın gönüllü, parkurun restorasyonunda yer almak istedi ve bu nedenle dönemin mevzuatına göre bir savunma derneği kurdu. Yeni derneğin hedeflerinden biri, operasyonlara devam etmenin koşullarından biri olarak pistin mülkünü şehirden almaktı. Velkho Bezno’dan Verneice ve Šatek’e kadar olan 25 kilometrelik parkurun tamamını ve 15 yıl sonra 2008’de satın almak mümkün oldu.
Eskm stedoho’da 25 kilometrelik parkurun maliyeti ne kadar?
Bu bir sır değil, kredi üç ay boyunca çalışmıyor, 2008’de yaklaşık 1,6 milyon kron ödedik. Satın alma fiyatının yarısı kendi özel fonlarından geldi. Daha sonra Řtk-horn madeninin altındaki araziyi Çek Demiryolları’ndan yaklaşık bir milyon krona satın almak zorunda kaldık. Ancak Verneice’deki şubeyi yenilemekle uğraşmadık ve yavaş yavaş sattık, satıştan elde edilen gelirler daha sonra mevcut yolun altında yeni bir arazi satın almak için kullanıldı.
Toprak gövdeye ve onun 6 kilometre güneyine ek olarak, bugün arazimiz olan Velk Bezno servis binası ve Velk Bezno su işleri, Lovekovice’deki eski bir çim çiftliği gibi birçok binayı onardık, işte bir müze sergisi, ve Řetku-horn madeninde bir maden binası ve bir depo. Ancak Lovekovice ve Levnji’deki kamu binaları geçmişte özel kişilere satılmıştı. Zubrnice’deki Ndran binası, prod’daki Zubrnice Müzesi’nin malıdır.
Son tren Mayıs 1978’de bu hat üzerinde çalışıyordu. Bunca zaman boyunca raylar yabani otlarla kaplanmış mıydı?
Sadece yabani otlar değil, ağaçlar da var. 1980’lerde çeşitli onarım çalışmalarının yapıldığı Velkho Bezno’dan Zubrnice’ye kadar olan bölüme ek olarak, mesleki pratiğinizin bir parçası olarak, o zamanlar Dn’deki orta sanayi kolejinin öğrencisiydiniz. Sonuç olarak onarım yapılamadı ve pistin durumu kötüleşti. 1993 yılında kamu trafiğine birkaç hafta sonu izin verildi, ardından yaklaşık 17 yıl süren bir ara verildi ve raylar kamu trenlerine kapatıldı. Dernek bu konuyu gözden kaçırmadı, 1996 yılında Zubrnice’de ilk müze sergisini açtık ve ardından Hurvnek motorlu araba da dahil olmak üzere ülke çapında uygun tarihi demiryolu taşıtlarını aradık. Zubrnice hattında 1999 yılından bu yana sürekli onarım çalışmaları yapılıyor ve bu çalışmalar günümüze kadar devam ediyor. O günlerde en azından iş trenleri ray boyunca sürülebilirdi.
Eski arabalar nerede?
Bugün bunlardan çok fazla bulunmuyor, ancak doksanlı yıllarda endüstriyel asansörlerin içinde tam anlamıyla saklı hazineler vardı. Bazen daha hızlı bir takımdı, bazen biz ya da başka bir grup. Her iki Hurvnek motorlu araba da çekme yollarında veya tamir ettiğimiz ve şu anda T3 turist hattında çalışan park edilmiş konvoylarda bulundu.
Arabanın onarımını ve satın alınmasını finanse ettiniz mi?
Gerisini kendileri ödediler, satın alma fiyatının nakliye maliyetine ve tabii ki geç onarım maliyetlerine eklenmesi gerekiyordu. Örneğin Hurvnek, güneydeki bir tarım işletmesindeki motor kütüklerimizden birini engelli maaşından yüz kron karşılığında satın aldı. çatının onarımı için bir milyon kron harcadı.
O zaman pist neye benziyordu, üzerinde sürmek mümkün müydü?
Velkho Bezno’dan Zubrnice’ye kadar olan bölüm iş trenlerine kapatıldı. Altı kilometrelik parkurda yaklaşık 8.800 eski eser bulunuyor ve bunların yarısı değiştirilmiş. Diğer bölümlerde iz yoktu, Zubrnice’den Lovekovice’ye kadar olan bölümde ise yangın nedeniyle çalınmıştı.
Düzenli çalışmaya ne zaman başladınız?
İlk halka açık yolcu treni Zubrnice’ye 28 Ocak 2010’da, yani 1993’teki son yolcu treninden 17 yıl sonra ulaştı. 2011’den 2015’e kadar hat üzerindeki trafik, genellikle açık hava müzesindeki etkinlikler için düzensizdi ve dolayısıyla sübvansiyon yoktu. . Ancak bu uzun vadede sürdürülebilir değildi. 2016 yılından itibaren taşıyıcımız ile sipariş yığını bölgesinin operasyonunu T3 turist hattı olarak Nisan ayından Haziran ayı sonuna kadar, hafta sonları ve tatil günlerinde bulabilirsiniz. trenle Stekov istasyonundan Zubrnice’ye ve geri bölgedeki en popüler turist hattını kullanın.
bölge operatörünüzden nakliye siparişi verdiyse kim. Bunu tam olarak anlamıyorum.
Burada trenlerin çalışabilmesi için taşıyıcılara ihtiyacımız var. Demiryolu operatörü basitçe rayların durumunu kontrol eden kişidir ve çim taşıma operatörü kendi trenlerinin çalışmasını sağlar. Günümüzde demiryolları ve karayolu taşımacılığının işleyişini yasalaştırmak nispeten zordur, bu nedenle bu hizmetleri harici bir şirketten sipariş etmemiz bizim için değerlidir, rayları ve araçları biz sağlıyoruz. Burada gerçekleştirilen operasyon bizim tarafımızdan dernekten sevk ediliyor ancak aynı zamanda taşıyıcının sorumluluğuna da giriyor.
Yıkılan demiryolunu yeniden trenlerin çalışabileceği bir duruma getirmek nasıl bir şeydi?
İlk sayfadan üç yıl sonra 28 Mayıs 1978’de yıkıldı ve o zamandan beri sadece bir bina olarak kaldı. Pistin korunması ve biz de üzerinde ilerleyerek yavaş yavaş onarmak istediğimiz için mevzuat açısından oldukça zor bir durum ortaya çıktı. Hattın satın alınmasına 2008 yılında karar verilmiş, bir yıl sonra da demiryolları arasındaki hattın yeniden kurulması için Ulaştırma Bakanlığı’na talepte bulunulmuştu. Bakanlık büyük ölçüde buna uydu; 2009’dan bu yana Velkho Bezno’dan Šatek’e giden hat, insanları taşımak için asansör olarak kullanılıyor. Yıkılan bir demiryolundan demiryolunu restore etmek çok benzersiz bir girişimdi.
Yapmanız gereken ne? Tra’nın ayakkabının içinde olup olmadığını kim ve nasıl kontrol ediyor?
Bu demiryolu işletmecisi ile ilgili, her ay Velkho Bezno’dan buradan Zubrnice’ye kadar raylar boyunca gidiyor ve sorumlu olduğu demiryolunun teknik durumunu kontrol ediyor. Birini zorladığımızda onu ortadan kaldırmamız gerekir. Kısmen bu bir iş değişikliğidir, şüpheli nedenlerden dolayı ciltli malzemeyi Sprva eleznic’ten geri alıyoruz.
Zubrnice hattında trenler çalışıyor, ne yaparsınız?
Şu anda pistin yeniden inşası Zubrnice’nin iki kilometre yukarısına ulaştı, çalışmalar artık yıkanıyor ve mevzuat sorunları yaşanıyor. Bunların tamamlanmasının ardından yenilemenin Zubrnice’ye yaklaşık 10 kilometre uzaklıktaki Touchoina durağına ulaşması gerekiyor, hattın Lovekovice’ye kadar uzatılmasını da tamamlıyoruz. Düzenli trenin Touchoin’e uzatılması konusunda bölge yönetimiyle görüşüyoruz.
Siz bunu nasıl görüyorsunuz, Touchoin’e giden parkuru ne zaman hazır hale getirmek istediğinize dair bir son tarihiniz var mı ve buna göre hazır mı?
Belirli bir tarihe bağlı değiliz ama ilk tren Touchoin’e gönderilir gönderilmez kamuoyu ve medya bilecek.
Zubrnice’de trene ilk binen yolcuların tepkisi ne oldu?
Hem tren istasyonu hem de rayın kendisi Lunho potok madeninde bulunuyor. Sadece bakırdan yapılmış, çoğu zaman gösterişli veya gösterişli olmayan bu ülkeyi bilenler, buranın ne kadar güzel olduğuna şaşırıyorlar. Burada çok sayıda turistik mekan bulunmaktadır; ziyaret için Zubrnice’deki Prod Pmo Müzesi’ni ziyaret etmeyi veya kullanılmayan köyleri gezmeyi unutmayın. Lovekovica ve šetku’ya daha da gitmek isterseniz sezonda tarihi otobüse binebilirsiniz.
Düzenli olarak trene biniyorum, en son St nad Labem’den Prag’a trene binmiştim.
On yıl geriye dönüp baktığınızda neden kendi şirketinizi kurdunuz?
Bir grup kadın gönüllü, parkurun restorasyonunda yer almak istedi ve bu nedenle dönemin mevzuatına göre bir savunma derneği kurdu. Yeni derneğin hedeflerinden biri, operasyonlara devam etmenin koşullarından biri olarak pistin mülkünü şehirden almaktı. Velkho Bezno’dan Verneice ve Šatek’e kadar olan 25 kilometrelik parkurun tamamını ve 15 yıl sonra 2008’de satın almak mümkün oldu.
Eskm stedoho’da 25 kilometrelik parkurun maliyeti ne kadar?
Bu bir sır değil, kredi üç ay boyunca çalışmıyor, 2008’de yaklaşık 1,6 milyon kron ödedik. Satın alma fiyatının yarısı kendi özel fonlarından geldi. Daha sonra Řtk-horn madeninin altındaki araziyi Çek Demiryolları’ndan yaklaşık bir milyon krona satın almak zorunda kaldık. Ancak Verneice’deki şubeyi yenilemekle uğraşmadık ve yavaş yavaş sattık, satıştan elde edilen gelirler daha sonra mevcut yolun altında yeni bir arazi satın almak için kullanıldı.
Toprak gövdeye ve onun 6 kilometre güneyine ek olarak, bugün arazimiz olan Velk Bezno servis binası ve Velk Bezno su işleri, Lovekovice’deki eski bir çim çiftliği gibi birçok binayı onardık, işte bir müze sergisi, ve Řetku-horn madeninde bir maden binası ve bir depo. Ancak Lovekovice ve Levnji’deki kamu binaları geçmişte özel kişilere satılmıştı. Zubrnice’deki Ndran binası, prod’daki Zubrnice Müzesi’nin malıdır.
Son tren Mayıs 1978’de bu hat üzerinde çalışıyordu. Bunca zaman boyunca raylar yabani otlarla kaplanmış mıydı?
Sadece yabani otlar değil, ağaçlar da var. 1980’lerde çeşitli onarım çalışmalarının yapıldığı Velkho Bezno’dan Zubrnice’ye kadar olan bölüme ek olarak, mesleki pratiğinizin bir parçası olarak, o zamanlar Dn’deki orta sanayi kolejinin öğrencisiydiniz. Sonuç olarak onarım yapılamadı ve pistin durumu kötüleşti. 1993 yılında kamu trafiğine birkaç hafta sonu izin verildi, ardından yaklaşık 17 yıl süren bir ara verildi ve raylar kamu trenlerine kapatıldı. Dernek bu konuyu gözden kaçırmadı, 1996 yılında Zubrnice’de ilk müze sergisini açtık ve ardından Hurvnek motorlu araba da dahil olmak üzere ülke çapında uygun tarihi demiryolu taşıtlarını aradık. Zubrnice hattında 1999 yılından bu yana sürekli onarım çalışmaları yapılıyor ve bu çalışmalar günümüze kadar devam ediyor. O günlerde en azından iş trenleri ray boyunca sürülebilirdi.
Eski arabalar nerede?
Bugün bunlardan çok fazla bulunmuyor, ancak doksanlı yıllarda endüstriyel asansörlerin içinde tam anlamıyla saklı hazineler vardı. Bazen daha hızlı bir takımdı, bazen biz ya da başka bir grup. Her iki Hurvnek motorlu araba da çekme yollarında veya tamir ettiğimiz ve şu anda T3 turist hattında çalışan park edilmiş konvoylarda bulundu.
Arabanın onarımını ve satın alınmasını finanse ettiniz mi?
Gerisini kendileri ödediler, satın alma fiyatının nakliye maliyetine ve tabii ki geç onarım maliyetlerine eklenmesi gerekiyordu. Örneğin Hurvnek, güneydeki bir tarım işletmesindeki motor kütüklerimizden birini engelli maaşından yüz kron karşılığında satın aldı. çatının onarımı için bir milyon kron harcadı.
O zaman pist neye benziyordu, üzerinde sürmek mümkün müydü?
Velkho Bezno’dan Zubrnice’ye kadar olan bölüm iş trenlerine kapatıldı. Altı kilometrelik parkurda yaklaşık 8.800 eski eser bulunuyor ve bunların yarısı değiştirilmiş. Diğer bölümlerde iz yoktu, Zubrnice’den Lovekovice’ye kadar olan bölümde ise yangın nedeniyle çalınmıştı.
Düzenli çalışmaya ne zaman başladınız?
İlk halka açık yolcu treni Zubrnice’ye 28 Ocak 2010’da, yani 1993’teki son yolcu treninden 17 yıl sonra ulaştı. 2011’den 2015’e kadar hat üzerindeki trafik, genellikle açık hava müzesindeki etkinlikler için düzensizdi ve dolayısıyla sübvansiyon yoktu. . Ancak bu uzun vadede sürdürülebilir değildi. 2016 yılından itibaren taşıyıcımız ile sipariş yığını bölgesinin operasyonunu T3 turist hattı olarak Nisan ayından Haziran ayı sonuna kadar, hafta sonları ve tatil günlerinde bulabilirsiniz. trenle Stekov istasyonundan Zubrnice’ye ve geri bölgedeki en popüler turist hattını kullanın.
Salı Büyük Bezno Řtk Velkho Bezna’dan Lovekovic, Verneic ve Šeta’ya uzanan yerel demiryolu, orijinal Alman adı Localbahn Grosspriesen-Wernstadt-Auscha (LGWA) olan yerel iş çevrelerinden oluşan bir anonim şirket tarafından 1889-1990 yıllarında sergilendi, 18 Ağustos 1890’daki operasyon. Hattaki operasyon 27 Mayıs 1978’de Danıştay kararıyla durduruldu. Velk Bezno Zubrnice bölümünde köstebek taşımacılığı 1993 yılında geçici bir tesisti, 1 Ocak 1994’ten itibaren operasyon durduruldu. 1993 yılında hastane adına Zubrnick Muselen ezleznice derneğini kurdu. Halka açık trafik 28 Haziran 2010’da Velk Bezno Zubrnice kavşağında başladı. 2016 yılından bu yana T3 turist hattı bu kesimde Steck bölgesinin desteğiyle nisan ayının başından haziran ayının sonuna kadar hafta sonları ve tatil günlerinde faaliyet göstermektedir. Elbe yakınında 148 metre yükseklikte Velk Bezno istasyonu bulunmaktadır. Hattın deniz seviyesinden 575 metre yüksekteki en yüksek noktası Mukaov durağında. |
bölge operatörünüzden nakliye siparişi verdiyse kim. Bunu tam olarak anlamıyorum.
Burada trenlerin çalışabilmesi için taşıyıcılara ihtiyacımız var. Demiryolu operatörü basitçe rayların durumunu kontrol eden kişidir ve çim taşıma operatörü kendi trenlerinin çalışmasını sağlar. Günümüzde demiryolları ve karayolu taşımacılığının işleyişini yasalaştırmak nispeten zordur, bu nedenle bu hizmetleri harici bir şirketten sipariş etmemiz bizim için değerlidir, rayları ve araçları biz sağlıyoruz. Burada gerçekleştirilen operasyon bizim tarafımızdan dernekten sevk ediliyor ancak aynı zamanda taşıyıcının sorumluluğuna da giriyor.
Yıkılan demiryolunu yeniden trenlerin çalışabileceği bir duruma getirmek nasıl bir şeydi?
İlk sayfadan üç yıl sonra 28 Mayıs 1978’de yıkıldı ve o zamandan beri sadece bir bina olarak kaldı. Pistin korunması ve biz de üzerinde ilerleyerek yavaş yavaş onarmak istediğimiz için mevzuat açısından oldukça zor bir durum ortaya çıktı. Hattın satın alınmasına 2008 yılında karar verilmiş, bir yıl sonra da demiryolları arasındaki hattın yeniden kurulması için Ulaştırma Bakanlığı’na talepte bulunulmuştu. Bakanlık büyük ölçüde buna uydu; 2009’dan bu yana Velkho Bezno’dan Šatek’e giden hat, insanları taşımak için asansör olarak kullanılıyor. Yıkılan bir demiryolundan demiryolunu restore etmek çok benzersiz bir girişimdi.
Yapmanız gereken ne? Tra’nın ayakkabının içinde olup olmadığını kim ve nasıl kontrol ediyor?
Bu demiryolu işletmecisi ile ilgili, her ay Velkho Bezno’dan buradan Zubrnice’ye kadar raylar boyunca gidiyor ve sorumlu olduğu demiryolunun teknik durumunu kontrol ediyor. Birini zorladığımızda onu ortadan kaldırmamız gerekir. Kısmen bu bir iş değişikliğidir, şüpheli nedenlerden dolayı ciltli malzemeyi Sprva eleznic’ten geri alıyoruz.
Zubrnice hattında trenler çalışıyor, ne yaparsınız?
Şu anda pistin yeniden inşası Zubrnice’nin iki kilometre yukarısına ulaştı, çalışmalar artık yıkanıyor ve mevzuat sorunları yaşanıyor. Bunların tamamlanmasının ardından yenilemenin Zubrnice’ye yaklaşık 10 kilometre uzaklıktaki Touchoina durağına ulaşması gerekiyor, hattın Lovekovice’ye kadar uzatılmasını da tamamlıyoruz. Düzenli trenin Touchoin’e uzatılması konusunda bölge yönetimiyle görüşüyoruz.
Siz bunu nasıl görüyorsunuz, Touchoin’e giden parkuru ne zaman hazır hale getirmek istediğinize dair bir son tarihiniz var mı ve buna göre hazır mı?
Belirli bir tarihe bağlı değiliz ama ilk tren Touchoin’e gönderilir gönderilmez kamuoyu ve medya bilecek.
Zubrnice’de trene ilk binen yolcuların tepkisi ne oldu?
Hem tren istasyonu hem de rayın kendisi Lunho potok madeninde bulunuyor. Sadece bakırdan yapılmış, çoğu zaman gösterişli veya gösterişli olmayan bu ülkeyi bilenler, buranın ne kadar güzel olduğuna şaşırıyorlar. Burada çok sayıda turistik mekan bulunmaktadır; ziyaret için Zubrnice’deki Prod Pmo Müzesi’ni ziyaret etmeyi veya kullanılmayan köyleri gezmeyi unutmayın. Lovekovica ve šetku’ya daha da gitmek isterseniz sezonda tarihi otobüse binebilirsiniz.