Bu yıl Bisiklet projesi kapsamında tenisçi Markta Kovakov kendini termal unsurlara adadı.
Bu yıl Bisiklet projesi kapsamında tenisçi Markta Kovakov kendini termal unsurlara adadı. İlkokul 1. kademede beden eğitimi derslerine tecrübeli spor eğitmenlerinin katılımıyla oluşturulan davul çalmanın yenilikçi yöntemi kendisine cazip geliyor ve çocuklara spor sevgisini öğretmeye çalışıyor. Her zaman kolay değildir. Günümüz çocukları nispeten savunmasızdır. Örneğin, ancak birinci sınıfta bir zorbayla karşılaştığınızda, balonu nasıl atacağınızı bilmediğinizi, hatta onun hangi el olduğunu bile bilmediğinizi fark ederiz. Bu nedenle, her çocuğun neyi sevdiğini ve neye devam etmek istediğini seçebilmesi için çeşitli sporları tanıtmaya çalışıyoruz, diye gülümsüyor Kovakov.
Bir spor araba bir antrenörün rehberliğinde ne kadar iyi çalışır?
Her eğitmenin önceden hazırlaması gereken beş günlük döngüler halinde. Haftada bir saat davul çalma her zaman bir eğitmen tarafından yönetilir, diğeri ise tam zamanlı bir öğretmene ayrılır. Her ders için antrenör, sporunuzu sunacağınız karanlığı ve ışıktan önceki saati kesmeye hazırdır. Dersin ana kısmı belirli bir sporun uzmanlaşmasıdır ve çocukların dersin yarısında egzersiz yapabilecekleri ve çeşitli noktalarda bu sporla veya verilen sporun özellikleriyle çalışmayı deneyimleyebilecekleri şekilde doldurulur. Çocuklar ilk derste çok fazla nefes nefese kaldıkları için ders sonunda sakinleşerek sonraki derslere konsantre olmalarını sağlıyorlar.
Çocuklara nasıl tepki verirsiniz?
Çocuklar buna bayılıyor. İlk kez gelenler keşfedilmemiş yapraklardır ve bu onun sporla ilk temasıdır. Vytenost gün içinde kayıt dışı bir sporcu çocuğu doğurur. Treni ve kole projesi için yaratılmasının nedeni budur. Çocuklar daha fazla deneyim, farklı temel hareketler, koordinasyon egzersizleri ve oyunlar kazanmak için her spora yalnızca beş hafta ayırırlar. Küçük çocuklar çok dikkatlidirler, dolayısıyla bir şeyi sevip sevmediklerini hemen anlarlar. Sınıfta çocukların çok spor yaptıklarını ve her şeyi denemek istediklerini görüyorum.
Sadece spor salonuna mı gidiyorsunuz yoksa çocuklarla eğleniyor musunuz?
Çocukların sadece bir tür oyun oynamasını değil, aynı zamanda örneğin kişisel olarak sporla ilgili bir şeyler yapmaya çalışmasını da istiyoruz. Sporun ilkelerinden, adil oyundan, TM'nin nasıl çalıştığından konuşalım. Özellikle kapanış saatlerinde oturup takımın işbirliğinin nasıl gittiğini, liderin takımı ilişkiye yönlendirmek için neler yaptığını konuşuyoruz. Bay Uitelk, çocuklara sporda nasıl iletişim kuracaklarını da göstermemizi çok takdir ediyor.
Tenisi gösteriyorsunuz ama bu iki üç kişilik bir spor. Çift oynarken diğer çocuklar ne yapar?
Mükemmel baba! Bir tenis oyuncusu olarak benim için çok güzeldi. On çocukla derse nasıl kalkacağımı düşünmek zorunda kaldım. Öğretmenleri ve asistanları da dahil edeceğim bir çeşitlilik oluşturmama yardım edin. Her birinin ayrı mülklerinde sekiz çocuğumuz var ve tüm çocuklar oynuyor. Çeşitli tenis egzersizleri yapıyoruz, örneğin en son çocuklarla topu atmaya ve topu koymaya çalıştığımda, bir grup topu rakete taşıdı, diğeri slalom ve güzel bir vuruş yaptı.
Bir çocuğun spor yeteneğini nasıl algılıyorsunuz?
Son zamanlarda iyiye mi gidiyor yoksa kötüye mi gidiyor? Ne yazık ki, eleştirel ve kararlı olmak zorundayım; hatta bazı antrenörler ve sporcular bile günümüz çocuklarının nispeten savunmasız olduğu konusunda benimle aynı fikirde. Koçluk uygulamalarımda bile son dönemde çocukların aktif olmadığını ve onlarla yapılacak daha çok iş olduğunu görüyorum.
Bazı çocukların spora hiç uygun olmaması mümkün mü?
Bunu böyle söylemiyorum çünkü ben büyük bir iyimserim ama her çocuğun farklı fiziksel gereksinimleri ve sağlık sorunları vardır. Bugün küçük çocuklar için sınırlı öpücüklerle karşılaşacağız. Davul derslerinde ise tüm çocukları dahil etmeye çalışıyoruz ve dersi hem sportiflerin hem de daha hareketli olanların aktif olarak katılabileceği şekilde organize ediyoruz. Obezite ve futbolla mücadele eden çocukların onlara göre olmadığını, aksine judoda başarılı olduklarını bu şekilde keşfettim. Çalışmalarını toparladılar ve antrenör tarafından en iyi dövüşçüler olarak değerlendirilince gözleri fal taşı gibi açıldı. Bu nedenle her çocuğun neyi sevdiğini ve neye devam etmek istediğini seçebilmesi için çeşitli sporları dahil etmeye çalışıyoruz. Bu yüzden kızlar için dans, erkekler için futbol, herkes için judo veya tenisimiz var.
Bu yıl Bisiklet projesi kapsamında tenisçi Markta Kovakov kendini termal unsurlara adadı. İlkokul 1. kademede beden eğitimi derslerine tecrübeli spor eğitmenlerinin katılımıyla oluşturulan davul çalmanın yenilikçi yöntemi kendisine cazip geliyor ve çocuklara spor sevgisini öğretmeye çalışıyor. Her zaman kolay değildir. Günümüz çocukları nispeten savunmasızdır. Örneğin, ancak birinci sınıfta bir zorbayla karşılaştığınızda, balonu nasıl atacağınızı bilmediğinizi, hatta onun hangi el olduğunu bile bilmediğinizi fark ederiz. Bu nedenle, her çocuğun neyi sevdiğini ve neye devam etmek istediğini seçebilmesi için çeşitli sporları tanıtmaya çalışıyoruz, diye gülümsüyor Kovakov.
Bir spor araba bir antrenörün rehberliğinde ne kadar iyi çalışır?
Her eğitmenin önceden hazırlaması gereken beş günlük döngüler halinde. Haftada bir saat davul çalma her zaman bir eğitmen tarafından yönetilir, diğeri ise tam zamanlı bir öğretmene ayrılır. Her ders için antrenör, sporunuzu sunacağınız karanlığı ve ışıktan önceki saati kesmeye hazırdır. Dersin ana kısmı belirli bir sporun uzmanlaşmasıdır ve çocukların dersin yarısında egzersiz yapabilecekleri ve çeşitli noktalarda bu sporla veya verilen sporun özellikleriyle çalışmayı deneyimleyebilecekleri şekilde doldurulur. Çocuklar ilk derste çok fazla nefes nefese kaldıkları için ders sonunda sakinleşerek sonraki derslere konsantre olmalarını sağlıyorlar.
Çocuklara nasıl tepki verirsiniz?
Çocuklar buna bayılıyor. İlk kez gelenler keşfedilmemiş yapraklardır ve bu onun sporla ilk temasıdır. Vytenost gün içinde kayıt dışı bir sporcu çocuğu doğurur. Treni ve kole projesi için yaratılmasının nedeni budur. Çocuklar daha fazla deneyim, farklı temel hareketler, koordinasyon egzersizleri ve oyunlar kazanmak için her spora yalnızca beş hafta ayırırlar. Küçük çocuklar çok dikkatlidirler, dolayısıyla bir şeyi sevip sevmediklerini hemen anlarlar. Sınıfta çocukların çok spor yaptıklarını ve her şeyi denemek istediklerini görüyorum.
Sadece spor salonuna mı gidiyorsunuz yoksa çocuklarla eğleniyor musunuz?
Çocukların sadece bir tür oyun oynamasını değil, aynı zamanda örneğin kişisel olarak sporla ilgili bir şeyler yapmaya çalışmasını da istiyoruz. Sporun ilkelerinden, adil oyundan, TM'nin nasıl çalıştığından konuşalım. Özellikle kapanış saatlerinde oturup takımın işbirliğinin nasıl gittiğini, liderin takımı ilişkiye yönlendirmek için neler yaptığını konuşuyoruz. Bay Uitelk, çocuklara sporda nasıl iletişim kuracaklarını da göstermemizi çok takdir ediyor.
Tenisi gösteriyorsunuz ama bu iki üç kişilik bir spor. Çift oynarken diğer çocuklar ne yapar?
Mükemmel baba! Bir tenis oyuncusu olarak benim için çok güzeldi. On çocukla derse nasıl kalkacağımı düşünmek zorunda kaldım. Öğretmenleri ve asistanları da dahil edeceğim bir çeşitlilik oluşturmama yardım edin. Her birinin ayrı mülklerinde sekiz çocuğumuz var ve tüm çocuklar oynuyor. Çeşitli tenis egzersizleri yapıyoruz, örneğin en son çocuklarla topu atmaya ve topu koymaya çalıştığımda, bir grup topu rakete taşıdı, diğeri slalom ve güzel bir vuruş yaptı.
Bir çocuğun spor yeteneğini nasıl algılıyorsunuz?
Son zamanlarda iyiye mi gidiyor yoksa kötüye mi gidiyor? Ne yazık ki, eleştirel ve kararlı olmak zorundayım; hatta bazı antrenörler ve sporcular bile günümüz çocuklarının nispeten savunmasız olduğu konusunda benimle aynı fikirde. Koçluk uygulamalarımda bile son dönemde çocukların aktif olmadığını ve onlarla yapılacak daha çok iş olduğunu görüyorum.
Bazı çocukların spora hiç uygun olmaması mümkün mü?
Bunu böyle söylemiyorum çünkü ben büyük bir iyimserim ama her çocuğun farklı fiziksel gereksinimleri ve sağlık sorunları vardır. Bugün küçük çocuklar için sınırlı öpücüklerle karşılaşacağız. Davul derslerinde ise tüm çocukları dahil etmeye çalışıyoruz ve dersi hem sportiflerin hem de daha hareketli olanların aktif olarak katılabileceği şekilde organize ediyoruz. Obezite ve futbolla mücadele eden çocukların onlara göre olmadığını, aksine judoda başarılı olduklarını bu şekilde keşfettim. Çalışmalarını toparladılar ve antrenör tarafından en iyi dövüşçüler olarak değerlendirilince gözleri fal taşı gibi açıldı. Bu nedenle her çocuğun neyi sevdiğini ve neye devam etmek istediğini seçebilmesi için çeşitli sporları dahil etmeye çalışıyoruz. Bu yüzden kızlar için dans, erkekler için futbol, herkes için judo veya tenisimiz var.