Baktığın her yer çelik. Yazar dev heykelleri onlarca metreden düşerek bile deforme ediyor

Bakec

Member
Çelikle çalışmak benim için doğal. Bir süreçle çalışıyorum, her şey önce sezgisel olarak gerçekleşiyor. DL'nin gücünden dolayı, sürekli olarak çalışmalarını teknolojik olarak ilerletmenin yollarını arayan ve denemekten korkmayan bir yazar olarak sık sık yeni bir teknoloji icat etmek zorunda kalıyorum.


On bir yaşındaki Dostl, deforme olup karmaşık yapılara dönüşen soyut organik şekillerden heykeller yapıyor. Bunu metal plakaları ve boruları bükerek, maddenin türbülansını ve hafif yokluğunu kullanarak başarır. Bazen heykeller nörit nedeniyle deforme oluyor, on metre yükseklikten düşüyorsunuz, bazen de metal karanlık tarafından kontrol ediliyor, sanatçıya dikkat edin, kolları ve köpeği büyük bir iş ağırlığı taşıyor ve şaşırtıcı derecede hafif.


Dostlov'un çalışmalarının ana malzemesi metal, şu anda çeliktir. Binanın kamusal alanının bir parçası olan büyük ölçekli heykel çalışmaları da uluslararası alanda tanındı. Diğer şeylerin yanı sıra Dubai'deki EXPO 2020 dünya sergisi için Mrak heykeliyle dikkatleri üzerine çekti.


Jan Dostl'un litomik sergisi öğretmeni Michal Gabriel'in devamı niteliğinde olup Mise Maugl adlı yapısı yaz boyunca litomik parkları süsledi. Gabriel gibi Dostl da olağanüstü bir hassasiyetle satışlardan ilham alıyor. Melez, vahşi ve alternatif yaşam biçimlerini tasvir ediyor.


Dostlov'un heykellerinin yüzey duyarlılığı, ışık ve duvar oyununu ısıtırken, yapıların muhteşem paslanmaz çelik yüzeyi ile iç derinlikleri, gizlilikleri ve acil gizemleri arasındaki sınırı görselleştiriyor. Böylece mekandaki heykel, yalnızca mekanın kendisiyle, dış konumuna verilen koşullarla değil, aynı zamanda binanın küratörü tarafından sergilenen işlere kadar, bedenin ince yorumlayıcı düzeylerini arayan izleyiciyle de iletişim kurar. Jan Milot Foltnov.
 
Üst