Bakan Karaismailoğlu: Taş üstüne taş koymaktan aciz olanlar projelerimizi eleştiriyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘Nurdağı- Gaziantep Yolu Temel Atma Merasimi’ne katıldı. Bakan Karaismailoğlu’na merasimde Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Lideri Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum müdürleri eşlik etti.
Törende konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, “Bizden teveccühünü hiç bir vakit eksik etmeyen milletimizden aldığımız güçle, Türkiye’nin son 20 yılda gerçekleştirdiği atılım, her alanda gözle görülür biçimde beden bulmuştur. Her vakit olduğu üzere Türkiye aşkıyla, gençlerimize daha yeterli bir gelecek, daha kuvvetli ve büyük Türkiye bırakmak için karıncalar üzere çalışırken, iktidarı ele geçirmek ismine, her türlü kirli işe dahil olabilecek, yaptığımız işi eleştirmek haricinde öbür bir mahareti olmayanlar, akşam yatıp palavra, sabah kalkıp palavra anlatmaktadır. Onlar palavradan, biz ise yatırımlarla ülkemizin aydınlık yarınlarının temelini atmaktan vazgeçmedik. AK Parti iktidarı boyunca, 20 yılda, 100 yıllık yatırım gereksinimi karşılanırken, 2003 yılından bugüne ülkemizin ulaşım ve bağlantı altyapısına 1 trilyon 670 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik” dedi.
Marmaray, Başkentray ve İZBAN’nın AK Parti iktidarının yapıtı olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, “Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir’ anlayışı ile 20 yıldır süregelen ulaştırma ve altyapı atağımızı güçlendirerek, yarınlara taşımak üzere gece-gündüz çalışıyoruz. Tüm bölümlerle bir arada 2002 yılından itibaren ulaşım ve altyapı alanında tamamladığımız projelerimiz ile ülkemizi kara, hava, demir ve deniz yollarında katbekat ileriye taşıdık. Bu projeleri gerçekleştirirken şanlı Allah’tan ve milletimizden diğer kimseden güç almadık. Pekin’den Londra’ya kadar uzanan ‘Demir İpek Yolu’nu tamamladık. Dünyayı Türkiye’ye bağlarken yerine getirdiğimiz uluslar ve şehirlerarası projelerimizin yanı sıra kent içi raylı sistemlerinin geliştirilmesi ismine çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İstanbul’da Marmaray, Ankara’da Başkentray ve İzmir’de İZBAN, AK Parti’nin yapıtıdır. Biraz evvel de Gaziantep’te en kıymetli ulaşım projelerinden biri olan Gaziray’da, hayli başarılı bir test sürüşü gerçekleştirdik. Güzergah üzerinde, duraklarda ve şu anda sizlerle bir arada olduğumuz Gaziantep Garı’ndaki çalışmaları da yerinde inceledik” dedi.
Bakan Adil Karaismailoğlu, açıklamasında, şunları kaydetti:
“Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşım suratını inançlı, konforlu hale getirerek trafiğin ve hareketliliğin önündeki pürüzleri kaldırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle viyadüklerle aştık. Kara yollarımızdaki tünel uzunluğunu 13 kattan fazla artırarak 664 kilometreye çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşımı suratı inançlı, konforlu hale getirdik. 20 yıl evvel yaklaşık 8 milyon olan araç sayısı bugün 26 milyona çıkmış bulunmasına karşın bugün sahip olduğumuz bölünmüş yol ağıyla trafik kazası oranları ve can kayıplarını yüzde 82 seviyesinde azalttık. Önümüzdeki 30 yılda; bölünmüş yol uzunluğumuzu 38 bin kilometrenin üzerine, otoyol uzunluğunu da 8 bin 300 kilometrelere çıkarmayı hedefledik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’yi çağın ötesindeki yeniliklerle buluşturmak için büyük bir efor gösteriyoruz. 20 yıldır neyin kelamını verdiysek yerine getirmenin özgüveniyle çalışmalarımıza, oburlarının hayalini bile kuramadığı yatırımlara devam ediyoruz. Türkiye, artık yatırımların kağnı süratiyle karar alındığı periyodu geride bıraktı.”
Temeli atılan Nurdağı- Gaziantep yolu ile ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, son 20 yılda Gaziantep’in ulaşım ve irtibat altyapısına yaklaşık 20 milyar 305 milyon lira üzerinde yatırım yaptıklarını, 2003’te 116 kilometre bölünmüş yolu olan Gaziantep’te bunu 433 kilometreye yükselttiklerini anlatarak şu biçimde dedi:
“Bugün yaklaşık 4 milyar lira proje bedeliyle Gaziantep-Nizip-Birecik Yolu, Nizip-Karkamış Yolu, İslahiye-Hassa-Kırıkhan Yolu, Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kahramanmaraş-Nurdağı Yolu, Gaziantep-Kilis Yolu üzere 14 farklı kara yolu güzergahı ve projemizde de çalışmalarımız devam ediyor. Nurdağı-Gaziantep Devlet Yolu’nun tamamlanıp hizmete sunulmasıyla fazlaca daha inançlı, konforlu ve süratli erişim imkanı tesis edeceğiz. Trafik güvenliğini en üst düzeye çıkaracağız. Bölgede ulaşım hizmeti sağlayan otoyol ve devlet yolu içinde ulaşımın daha istikrarlı dağılmasını sağlayarak, trafik yoğunluğu rahatlatacağız. Mevcut durumda 60 dakikaya kadar çıkan güzergahı 30 dakikaya düşüreceğiz. Vakitten 68 milyon TL, akaryakıttan 47 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 115 milyon TL tasarruf edeceğiz. Karbon salınımı da 9 bin 586 ton azaltacağız.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘Nurdağı- Gaziantep Yolu Temel Atma Merasimi’ne katıldı. Bakan Karaismailoğlu’na merasimde Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Lideri Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum müdürleri eşlik etti.
Törende konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, “Bizden teveccühünü hiç bir vakit eksik etmeyen milletimizden aldığımız güçle, Türkiye’nin son 20 yılda gerçekleştirdiği atılım, her alanda gözle görülür biçimde beden bulmuştur. Her vakit olduğu üzere Türkiye aşkıyla, gençlerimize daha yeterli bir gelecek, daha kuvvetli ve büyük Türkiye bırakmak için karıncalar üzere çalışırken, iktidarı ele geçirmek ismine, her türlü kirli işe dahil olabilecek, yaptığımız işi eleştirmek haricinde öbür bir mahareti olmayanlar, akşam yatıp palavra, sabah kalkıp palavra anlatmaktadır. Onlar palavradan, biz ise yatırımlarla ülkemizin aydınlık yarınlarının temelini atmaktan vazgeçmedik. AK Parti iktidarı boyunca, 20 yılda, 100 yıllık yatırım gereksinimi karşılanırken, 2003 yılından bugüne ülkemizin ulaşım ve bağlantı altyapısına 1 trilyon 670 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik” dedi.
Marmaray, Başkentray ve İZBAN’nın AK Parti iktidarının yapıtı olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, “Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir’ anlayışı ile 20 yıldır süregelen ulaştırma ve altyapı atağımızı güçlendirerek, yarınlara taşımak üzere gece-gündüz çalışıyoruz. Tüm bölümlerle bir arada 2002 yılından itibaren ulaşım ve altyapı alanında tamamladığımız projelerimiz ile ülkemizi kara, hava, demir ve deniz yollarında katbekat ileriye taşıdık. Bu projeleri gerçekleştirirken şanlı Allah’tan ve milletimizden diğer kimseden güç almadık. Pekin’den Londra’ya kadar uzanan ‘Demir İpek Yolu’nu tamamladık. Dünyayı Türkiye’ye bağlarken yerine getirdiğimiz uluslar ve şehirlerarası projelerimizin yanı sıra kent içi raylı sistemlerinin geliştirilmesi ismine çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İstanbul’da Marmaray, Ankara’da Başkentray ve İzmir’de İZBAN, AK Parti’nin yapıtıdır. Biraz evvel de Gaziantep’te en kıymetli ulaşım projelerinden biri olan Gaziray’da, hayli başarılı bir test sürüşü gerçekleştirdik. Güzergah üzerinde, duraklarda ve şu anda sizlerle bir arada olduğumuz Gaziantep Garı’ndaki çalışmaları da yerinde inceledik” dedi.
Bakan Adil Karaismailoğlu, açıklamasında, şunları kaydetti:
“Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşım suratını inançlı, konforlu hale getirerek trafiğin ve hareketliliğin önündeki pürüzleri kaldırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle viyadüklerle aştık. Kara yollarımızdaki tünel uzunluğunu 13 kattan fazla artırarak 664 kilometreye çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşımı suratı inançlı, konforlu hale getirdik. 20 yıl evvel yaklaşık 8 milyon olan araç sayısı bugün 26 milyona çıkmış bulunmasına karşın bugün sahip olduğumuz bölünmüş yol ağıyla trafik kazası oranları ve can kayıplarını yüzde 82 seviyesinde azalttık. Önümüzdeki 30 yılda; bölünmüş yol uzunluğumuzu 38 bin kilometrenin üzerine, otoyol uzunluğunu da 8 bin 300 kilometrelere çıkarmayı hedefledik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’yi çağın ötesindeki yeniliklerle buluşturmak için büyük bir efor gösteriyoruz. 20 yıldır neyin kelamını verdiysek yerine getirmenin özgüveniyle çalışmalarımıza, oburlarının hayalini bile kuramadığı yatırımlara devam ediyoruz. Türkiye, artık yatırımların kağnı süratiyle karar alındığı periyodu geride bıraktı.”
Temeli atılan Nurdağı- Gaziantep yolu ile ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, son 20 yılda Gaziantep’in ulaşım ve irtibat altyapısına yaklaşık 20 milyar 305 milyon lira üzerinde yatırım yaptıklarını, 2003’te 116 kilometre bölünmüş yolu olan Gaziantep’te bunu 433 kilometreye yükselttiklerini anlatarak şu biçimde dedi:
“Bugün yaklaşık 4 milyar lira proje bedeliyle Gaziantep-Nizip-Birecik Yolu, Nizip-Karkamış Yolu, İslahiye-Hassa-Kırıkhan Yolu, Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kahramanmaraş-Nurdağı Yolu, Gaziantep-Kilis Yolu üzere 14 farklı kara yolu güzergahı ve projemizde de çalışmalarımız devam ediyor. Nurdağı-Gaziantep Devlet Yolu’nun tamamlanıp hizmete sunulmasıyla fazlaca daha inançlı, konforlu ve süratli erişim imkanı tesis edeceğiz. Trafik güvenliğini en üst düzeye çıkaracağız. Bölgede ulaşım hizmeti sağlayan otoyol ve devlet yolu içinde ulaşımın daha istikrarlı dağılmasını sağlayarak, trafik yoğunluğu rahatlatacağız. Mevcut durumda 60 dakikaya kadar çıkan güzergahı 30 dakikaya düşüreceğiz. Vakitten 68 milyon TL, akaryakıttan 47 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 115 milyon TL tasarruf edeceğiz. Karbon salınımı da 9 bin 586 ton azaltacağız.”